HTML

Erkölcs? Etika? Érték?

Hiszem, hogy vannak törvényeken felüli emberi értékek, amik kell, hogy vezéreljék a mindennapjainkat. Nincs rá jó szó, hívhatjuk etikának, erkölcsnek, értékeknek. Sajnos azonban embertársaink nagy része a sas magasságáról igyekszik tenni erre. Legyen itt pellengérre állítva minden olyan dolog, ami bosszant engem, és a környezetem, és kapjon tiszteletet az, ami motivál és példát mutat.

Friss topikok

Linkblog

A normálisság diadala

2009.06.11. 10:19 KRi

 

Ugye volt ez a szemetes affér itt. Írtam, hogy másnap megköszönöm. Reggel benéztem a spájzba találtam egy pofás BB pezsgőt, és feltettem rá egy post it-et ezzel a szöveggel:

Köszönöm szépen
             Krisztián
Este mikor hazaértünk egy Voila peszgő fogadott ezzel a cetlivel:

 

Boldog voltam. Megint bebizonyítódott, hogy csak példamutatással és igazi szemtől szembe számonkéréssel lehet eredményt elérni. Az is bebizonyítódott, hogy puszta erőszakkal semmit nem lehet, és totálisan hibás Magyarországon a csak erőből kormányzás rendszere. Mert mi is a különbség. Hát az, hogy ha valakitől csak kategórikusan elvárunk valamit, magyarázatok nélkül, akkor ha azt megcsinálja akkor éppen csak nullán van. Nincs sikerélménye hisz csak a munkáját végezte. De ha azt az érzést érzi, hogy hiába hibázott, most mégis valami jót tehet, akkor sokkal, de sokkal nagyobb kedvvel áll neki a kijavításnak. Itt a példa. Anyázásból béke lett, úgy hogy közben rend is lett. Tisztelem őket ezért, hogy fel tudták mérni azt, hogy nem jó, ha rosszban vagyunk: nekem se és nekik se. Rossz szomszédség török átok szele megérintett egy pillanatra is kirázott tőle a víz, de azzal, hogy a kinyújtott kezet nem leköpték, hanem megmarkolták és megrázták, azzal reményt adtak. Bár sok ilyen példát mesélhetnék még. A reményen felül erőt is adott. Legfőképp ahhoz, hogy habár tudom, hogy én gondolkodom máshogy mint mindenki más, mert ugye szemtől szembe senki nem mert volna szólni, és abban is biztos vagyok, hogy ha szólt is volna valaki senki nem adott volna utána ezért pezsgőt, és tudom, hogy ez a gondolkodás sokszor és sokaknak kurvára nem tetszett, de azzal, hogy előbb utóbb mindig kiderül, hogy én jót akarok, azzal erőt ad a hátralevő élethez. Csak kellően kitartónak kell lennem, és nem feladni félúton...

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etika.blog.hu/api/trackback/id/tr411178304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2009.06.11. 11:15:53

Ugye, ugye? Bocs, ezt később olvastam, ahhoz már kommenteltem.

Bandika_SSS 2009.06.11. 11:15:54

Ez igen, ez a siker. Most az én fejem is vigyorog!!! A lelkük mélyén normálisak ezek az emberek. Hiába van rap-es jump around sapka rajtuk, vagy eminem jelmez, tudják a rendet!
Gratulálok!

2009.06.11. 11:56:39

A rajtakapást olvastam pár napja, tetszett, mert én sose merek a másikra rászólni ilyen dolgokért, pont azért amiért te is rosszul érezted magad utána. Csodállak, komolyan!

Most meg olvasom, hogy happyend lett a vége. Tök jó, gratula mindkettőtöknek!
N.

KRi · http://etika.blog.hu 2009.06.11. 12:01:51

Azért van az előítélet, hogy életben maradjunk, mert túl kevés ahhoz az idő, hogy mindenkit valójában megismerjünk, meg ugye egy egy ember sem homogén mindenkiben van jó meg csipetnyi mocskosszemétgeci is. Ugye az előítélet miatt nem nyúlunk a harapós kutyához, nem eszünk bogyókat a réten amit nem ismerünk. De az előítéleten felül, és azon is felül, hogy az adott ember milyen, mindenkiből ki lehe hozni az angyalt. De ez művészet. Párszor sikerült, rendszerint hasonló helyzetekből fordítva és ha valamire büszke vagyok az életemben akkor ezekre igen. Szépen megírom az összeset. Mindegyikben van heppiend de az is hozzátartozik, hogy ezek nem tartós világjobbítások, tisztában vagyok vele, hogy ezek csak a pillanatnak szólnak, az adott körülménynek, szituációnak (sajnos), holnaptól nem fogunk összejárkálni BBQ-t sütögetni, és valószínű a Jump Around-ra se fogunk együtt ugrálni az ő kanapéjukon. Ugyanezek az emberek előlröl kezdenek midnent, a legjobb ami történhet, hogy max egy mag elvetődik ezáltal és szép lassan de nagyon lassan valamivé érik. Bogánccsá vagy nefelejcssé...

KRi · http://etika.blog.hu 2009.06.11. 12:17:55

@vnandor: Igen és pengeélen táncolás van. Már az első monológban elő kellett vezetnem a "megcsinálod" helyett a "megkérlek tedd, meg de nem kötelezhetlek rá csak kéhetlek"

Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.06.16. 16:44:43

Óriási, szerintem még boldoggá is tetted őket, sőt, legközelebb ők fognak másra szólni, reménykedve, hogy ennek az élménynek a most feléd eső oldalát is megtapasztalhatják.

Az a jó hírem van, hogy a jó modor is ragályos, de sajnos vannak, akik csak hordozók, meg akadnak, akikre ragad, de nem adják tovább. Bizonyos emberek körül viszont csak úgy kialakulgat a jó példa, egy-egy ilyen kis partizánpedagógia nyomán.
süti beállítások módosítása