HTML

Erkölcs? Etika? Érték?

Hiszem, hogy vannak törvényeken felüli emberi értékek, amik kell, hogy vezéreljék a mindennapjainkat. Nincs rá jó szó, hívhatjuk etikának, erkölcsnek, értékeknek. Sajnos azonban embertársaink nagy része a sas magasságáról igyekszik tenni erre. Legyen itt pellengérre állítva minden olyan dolog, ami bosszant engem, és a környezetem, és kapjon tiszteletet az, ami motivál és példát mutat.

Friss topikok

Linkblog

Munkát adtam hajléktalanoknak I. rész

2009.06.22. 12:33 KRi

Úgy kezdődött, hogy megálltam az Egressy téren a lámpánál. Odabicegett egy hajléktalan zs-t kért. Ránéztem feltűnően jól ápolt volt és megborotválkozott. Kezei tiszták! Megkérdeztem:

-Ha munkát adnék ahhoz mit szólna?

-Megköszönné, miről volna szó?

-Az utcánk elég elhanyagolt, szemetet kellene szedni. Kb ekkora területen - Körbenéztem és kb-ra megmuttam, mekkora területen- valamint még egy játszótéren is mellette.

-Nem gond, sajnos erősen sántítok ezért nem kapok munkát máshol, de ebben nem akadályoz mikor csináljuk? hozhatom egy barátomat is?

-Persze, de a munka nem olyan nagy, hogy két ember kelljen. De ahogy jól esik. Amikor ráérnek jó. Ön milyen díjazásra gondolt? - kérdeztem (Igen végig Önöztem. Attól mert valaki lecsúszott még megérdemli a minden embernek kijáró tiszteletet.)

-Amennyire én gondolok.

-Ok hát akkor legyen 2500 Ft, mikor?

-Holnap itt van egész nap 9-től.

A történethez hozzátartozik, hogy másnap kilencre sajnos nem értem oda, csak délután 4-re. Nagyon nagyon röstelltem. De pénteken újra összefutottunk. és ma reggel 10-re megbeszéltük. Ott voltak és én is. Persze a másik már kevésbé volt jól ápolt, de ismerte a  környéket.

Lerajzoltam egy térképet, hogy így jutnak oda, ezt az utcát kellene. No meg a játszóteret, ahol a múlt héten már döglött patkány is volt. .... Hálisten azt azóta valaki megoldotta. Persze szemét maradt.

Ma reggel esett az eső. Én kb. 2 órásra saccolom a munkát. Adtam gumikesztűt, zsákokat. Mondtam, hogy esőben nem kell dolgozni, ha eláll elég akkor megcsinálni. 13-kor találkozzunk újra, megnézem hogy állnak. Most adok 500 Ft-ot, ha készek még kapnak 2000-et.

Most 12:15 van. Persze bennem is ott a kérdés, hogy megjelennek-e, valóban megcsinálják a munkát, milyen minőségben. Nemsokára kiderül.

Innen indulunk:


3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etika.blog.hu/api/trackback/id/tr561200777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Toto_ 2009.06.23. 01:01:08

Szép. Ha sikerül, megoldod azt ami az állam feladata lenne.
Remélem sikerül.
Csak akkor tudnám, mi a fenének fizetünk kismillióféle pofátlanullehúzós adót???
Ja tudom, a hivatalnoksereget is fizetni kell, akik lakossági bejelentés alapján (a huszadik után) majd hivatalosan jól kivizsgálják hogy a játszótér szemetes. Kikülenek két db helyszínelőt, akik jelentést írnak erről. A főnökeik szólnak az ÁNTSZ-nek hogy döglött patkány van, meg szeméthegyek, aki kimegy hümmög és regisztrálja, felszólítja az önkormányzatot a rendrakásra. Majd az önkorminál előterjesztéseket írogatnak egy testületnek, amit aztán nem fogadnak el - és erre elmegy 40 köztisztviselői munkaóra kb 150 ezer Ft-nyi közpénz értékben. Amiből nyolcszor-tízszer fényesre lehetne takarítani a környéket.
Így megy ez.
Ennyi.

_Toto_ 2009.06.23. 01:02:46

Ja bocs' elfelejtettem: a végén majd szólnak a kerületi köztisztasági cégnek, amit teljesen véletleül a polgi' sógora üzemeltet, és a piaci ár négyszereséért kitakarítja a játszóteret.

mayuska 2009.07.01. 09:19:36

Hát igen. Ha nem ezt tetted volna, az nem is Te lennél... De kíváncsi vagyok a végeredményre.
süti beállítások módosítása