HTML

Erkölcs? Etika? Érték?

Hiszem, hogy vannak törvényeken felüli emberi értékek, amik kell, hogy vezéreljék a mindennapjainkat. Nincs rá jó szó, hívhatjuk etikának, erkölcsnek, értékeknek. Sajnos azonban embertársaink nagy része a sas magasságáról igyekszik tenni erre. Legyen itt pellengérre állítva minden olyan dolog, ami bosszant engem, és a környezetem, és kapjon tiszteletet az, ami motivál és példát mutat.

Friss topikok

Linkblog

Angyal, de nem Roger Moore, vagy Balek, de nem felemás cipőben

2009.08.04. 00:18 KRi

Van-e olyan történet, amit meghallgatva adnál 10000 Ft-ot egy vadidegennek. Ma hallottam egyet. Jövő hét szerdáig kiderül, hogy egy szentimentális barom lettem, vagy az elmúlt 29 év még hagyott bennem egy kis Don Quijote-t.

Bosnyákon épp túl voltam az éjjeli OTP Atm-es Vodafone számla befizetésen. Végre rászántam magam, hogy a 3 ügyfélszámomat rendbe tegyem. 3 külön ügyfélszám baromság (majd megkérek legközel valakit, hogy tegyük rendbe) de az OTP atm befizetés még mindig újra és újra meglep, hogy mennyire egyszerű és logikus, semmi trükk, semmi megjegyezhetetlen kódbeütögetés. Über. Sétállok vissza az autóhoz. Egy Honda Accordhoz ugyanis az egy hónapja vásárolt Zafirát összetörtük. Én büszke vagyok rá hogy vannak barátaim, akik érzik azonnal, hogy most segíthetnek, és azonnal felajánlották, hogy használhatjuk 1 hónapig ameddig a másik rendeződik. Az ilyenek adják a bizonyosságot, hogy érdemes jónak lenni valakivel, mert a legváratlanabb helyen lesznek Veled is jók.

Szóval sétállok a Hondához mikor látom, hogy a mellette lévő Erste ajtajában csecsemőpózban keservesen sír egy csaj. Én vidéki gyerek vagyok és az is maradok. Én nem tudok elmenni egy ilyen mellett. Megkérdezem, hogy segíthetek-e vagy netán hívjak mentőt vagy rendőrt. Bosnyák téren vagyunk, és hát ennél csak a Százados utca és környéke szimpatikusabb Zuglóban...akármi lehetett.

Azt mondja:

- Már túl vagyok rajta semmi értelme hívni.

Nos. Ezekután én egyszerű őszinte és naiv ember megkérdeztem, hogy mi a baj, közben felmértem a lehetséges verziókat. Ez egy nő akit megvertek, megaláztak, megerőszakoltak. Ránézére nem hinném. Lacoste póló Nike cipő, nem igénytelen táska. Mégicsak furcsa, hogy a Földön ül. Nagy gáz lehet, de nem nagyon nagyon nagy gáz. Ruhája táskája megvan, ki nem rabolták. Eszedbe jut, hogy hátha valami átverés. Nem rég olvastam ezt a Totalcaron, minden lehet. Ha van aki gyertyát lejmol az autójába akkor minden lehet. Nézzük a reális verziókat ez csak egy drogos, aki majd zs-t lejmol. De sehol tűszúrás nyom. Nos a hernyót leszámítva én nem láttam olyat aki lejmolna, tehát akkor hernyósdrogos sem lesz. No hát akkor halljuk a sztorit.

-Anyám elzavart és nincs hol aludni, ez egyszer megtörtént már, és én nem akarok mégegy éjszakát az utcán tölteni.

Ez az a pillanat, ahol egyszerre állt belém az ütő.

-Hány éves vagy? Van most hova menned?

-Barátaim mint kiderült nincsenek, anyámhoz nem lehet, elmúltam 19, tavaly még rendőrséggel fel tudtam töretni a lakást, de most már jogilag, ki is tehet, elmúltam 18 azt csinálok és ő is azt csinál amit akar. Szállásként talán egy szoba volna, de az csak ismerős ismerőse, még nem jártam ott soha, egyszer szó volt csak róla.

Nos nézőpont kérdése itt kezdhet zavaros is lenni a sztori, de akkor is belém állt az ütő. Miért is. Hát azért mert ezt 20 évesen velem is megcsinálták. Hiába dolgoztam bankban és adtam haza a fizetésem felét, hiába béreltem ki a saját nevelőapámtől az általa nem használt üzlethelységét Budapesten a 8-kerben, ami nem volt több 20 négyzetméternél, de akkor is saját ágyam volt. Volt egy luk amiről azt hittem a független életem első kuckója. De csak hittem, mert az egyik pszichopata elborult estéjén feltett egy lakatot rá. Bent voltak a cuccaim, és csak úgy vettem észre, hogy az akkor bimbózó új barátnőmmel mentünk volna "haza". Ő Szegedről jött miattam fel csak egy estére, mert másnap mindketten dolgoztunk, de akkor is utazott 6 órát, hogy lássuk egymást, és képzelhetitek az arcomat amikor kiderült, hogy aznap nem lesz hol aludni, mert nem tudok bejutni a bérelt kifizetett pecóba. Az az este volt a pokol. Életem eddigi lerosszabb napja. És ott ezen a napon kitartottunk egymás mellett.

Éjjel háromig sétáltunk, és túléltünk. Nem tudtunk mást csinálni. Voltunk a Duna Plazában 9-ig aztán bezárt, lesétáltunk a Duna partra, az a híd azóta is kitörölhetetlen vasemléke annak az éjszakának. Leültünk a lépcsőkre és vártunk. Vártuk az első Szegedi vonatot. Számára hazafelé. Ha jól emlékszem 5 körül indult, mi 3-ra értünk a nyugatiba, nagyon nagyon fáradtak és elkeseredettek voltunk, felszálltunk a vonatra. Annyi erőm még volt, hogy beállítottuk a telefont, hogy ha elalszunk keltsen fel, nehogy fennmaradjak a vonaton. És akkor elaludtunk. Mint akit agyon vertek. Nem tudom mire keltünk konrétan, de azonnal feltűnt, hogy a telefonjaink eltűntek. Gondolom az összeesés előtt kint hagytuk az asztalon, valaki arra sétált és futott is vele. Mi is futottunk. Tudtam, hogy van rendőrörs a Nyugatiban. A rendőr kedves volt, megcsörgette a számokat, az egyik még egyet kicsörgött és soha többé. Aznap este kitagadtak, és ki is raboltak. Egy csak egy biztos pont maradt az életemben a párom, aki a feleségem azóta. Örökké. Amikor 45000-et kerestem ez a két telefon eltűnése akkor -30000 Ft-ot jelentett, annyiért tudtuk pótolni a legolcsóbb megoldással másnap. Pesti lakás megszűnt, ezekután Nagymarosra nem mentem többé. Beköltöztem a bankba pár napra mígnem kivettem egy albérletet. Szóval volt ez az éjszaka amikor egyszerre buktam minden hivatalos otthonomat, és az összes pénzünket ami akkor volt. De legalább szorítottuk egymás kezét.

Ezekután jön ez a csaj ezzel a storyval...nem mondtam azt hogy nem hiszem el, mert lám mással is megtörtént pont ez. De sajnos ott volt bennem a pesti, a dörzsölt:

-Hívjuk fel ezt a számot, hogy tudnál-e oda menni. Kamura azért mégse adnék zs-t. Megértette. Elkezdtünk dumálni. Végre a bőgést is abbahagyta. Kiderült sok minden. Összesen van 300 Ft-ja, az a szállás 8500 Ft lenne egy hónapra, de csak egy szoba, most kezdett járni az ELTÉ-re, és pénzt is keres, havi 97 ezret, persze nem bejelentve. Most akkor bőgte el magát amikor 1,5 év munka után a főnöke nem tudott fizetéselőleget adni. És azt érezte nincs tovább, nincs senkije akire számíthatna.

Közben odaértünk a fülkéhez, másodikra fel is vették, a telefonra nem kért pénzt a maradék 300 Ft-ból finanszírozta. Ott azt mondták, hogy persze jöhet ma is. A cím Gyáli út x. Jé a sztori működik. De persze kapott még pár keresztkérdést, pl a Lacoste és a Nike hogy jön össze a nincs pénzzel. Mondta, hogy van pénzze, csak otthon. Ahová nem tud bejutni, a mamának 7 kozmetikája van, 1,5 millát keres havonta, senki nem mondta, hogy csórók. Sőt az összeveszés és azon volt, hogy mama szektába jár havi 200.000-ért és ő nem hajlandó menni azok közé az emberek közé.

No itt azért kezdett egy kicsit sok lenni. Én bennem ott volt hogy még el is viszem a gyáli útra, de biztonság kedvéért felhívtam a párom, hogy mit szól a sztorihoz. Ő valahogy jobban érzi ezeket. Azt mondta eszem ágában se jusson beültetni a csajt, mert lehet nála kés, stukker akármi, és belőlem csak egy van, apára otthon van szükség, azt mondja a pénz nem érdekes, ha bukunk is rajta akkor is biztos legyen, hogy ezekután én haza jutok. Igazat adtam neki, a csajnak meg kétezret. Erre felbőgött, hogy megmutatta minden igazolványát mit kívánok még, elhiszi hogy az egész sztori zavaros, de az igazságot mondta, egy vadidegennek, és nem is ő jött oda hozzám. Ma már kapott okos szavakat sokat, év voltam az első aki valami reményt is adtam. Kapott így hát egy tizest.Megmutattam neki google map-en, hogy hova kell mennie, simán 7-es busszal és 1-es villamossal meg egy kis sétával eljut. Meg is mutatta, hogy jegye van még. Kérdeztem, hogy mit tud adni zálogba, mondta, hogy odaadja az igazolványát, meg van nála egy pénztárca amit ajándékba kapott Emporio Valentini. Mondtam, hogy személyit nem veszem el, mert arra szüksége lesz. Az adókártyáját odaadta, meg az üres pénztárcát. Mondta, hogy jövő hét szerdán adja vissza 2-kor végez és hív. Eddigra feltölti a telefonját. Rácsörögtem, eltárolta a számot. És egy zármondatként annyit kapott:

-Segítettem, mert nekem is jól esett volna, annó. Az hogy a jövőben is segíteni fogok-e bárkinek az most rajtad múlik, ha a jövő héten visszakapom a zs-t akkor elhiszem, hogy kell néha kivételt tenni a befásult emberekhez való hozzállásunkon.

-Rajtam nem fog múlni - mondta. És mintha valami mosoly szerűség is átfutott volna végre az arcán.

Nos itt a nagy kérdés. Szerintetek vissza kapom a zs-t, vagy csak egy Shakespeare-i előadás volt az egész?

És ha azt mondom, hogy a Hungária felé mentem haza kocsival, és tényleg ott állt a jó oldalon állva az 1-es villamosra várva. Akkor is kamu az egész? Nem tudom.

Jövő hét szerdán kiderül. Szerintetek?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etika.blog.hu/api/trackback/id/tr621287248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SanGiovese 2009.08.08. 22:47:35

nagy tét! szurkolok hogy visszakapd

jó ez az őszinte emberi hang a rengetegben

_Toto_ 2009.08.10. 15:29:47

Nekem azt súgja az orrom hogy igaz a sztori és visszakapod a zs-t.
Ez esetben, ha a csaj csinos, megadhatnád a telefonszámát. :))
süti beállítások módosítása