HTML

Erkölcs? Etika? Érték?

Hiszem, hogy vannak törvényeken felüli emberi értékek, amik kell, hogy vezéreljék a mindennapjainkat. Nincs rá jó szó, hívhatjuk etikának, erkölcsnek, értékeknek. Sajnos azonban embertársaink nagy része a sas magasságáról igyekszik tenni erre. Legyen itt pellengérre állítva minden olyan dolog, ami bosszant engem, és a környezetem, és kapjon tiszteletet az, ami motivál és példát mutat.

Friss topikok

Linkblog

Opel szerVízözön, 8 Opel márkakereskedés lehangoló tesztje 2 nap alatt

2010.01.28. 19:21 KRi

Van egy bababuszunk. 1,8-as 2006-os Zafira. 7 személyes a babáknak, 140 lóerős apának. Szervízkönyves. Meg van egy insp feliratom a műszerfalon, azaz az autó és a szervizkönyv szerint is eljött az olajcsere ideje, most van benne 99125 km. Jó fiú lévén megnéztem szervizkönyvet, mit kell ilyenkor tenni. Vezérműszíjat nem, azt elég csak 150.000 km-enként vagy 10 évente, arra ráérünk még. Összeszedve: kell olaj 4,5 liter 5w30-as, olaj,- levegő és pollenszűrő, 4 gyertya sem árt, fékolaj. Ennyi. A feladat nem bonyolult.
Nehezítő körülmény, hogy vinném az olajat, mert Opel Autobincknél történt olajcsere óta köszönöm nem kérek a hordós olajból. Friss olajcsere után fekete volt az olaj és csattogtak a hidrotőkék. Gyorsan lecseréltem gyári dobozos GM olajra, amit elvileg ők is tettek bele, érdekes módon, az csak 2 hónap! után színeződött el aktív használat mellett. Persze lehet, hogy ezzel tulképpen csináltam egy motormosást. Sajnos a hidrotőkék csattogtak továbbra is. Az pedig az olajat vagy a gyártót minősíti, hogy 100.000 km-t nem bír az autó. De az olajjal még tehettem egy próbát.

Tehát egyben biztos voltam az olajat viszem. Közben azt is megtudtam, hogy a GM 5w30 olaj az azért olyan olcsó jellemzően 6500 Ft 4 liter, mert NEM szintetikus, csak félszintetikus, és ezt az Opel honlapja is leírja, csak nagyon apró betűvel egy pdf mélyén.
Úgyhogy vettem 0w30-as Castrol Edge olajat, ez volt az a márkás valóban szintetikus olaj, aminél oda volt írva, hogy megfelel a GM-LL-A-025 szabványnak. Ugyanis ilyen kell az autóba.

Ami ez után jött az élő Muppet show, East Park, és Összeomlás volt élőben. Sajnos.

Összesen 8 szervizzel beszéltem legalább. Szűrjük le a tanulságot mindjárt a legelején. Még nem ment elég márkakereskedés tönkre. A jelenleg talpon lévők 80%-ra nincs szükség, hiszen érdemben nincsenek nyitva, szabadság kell a meglátogatásukhoz és egy olajcsere gondot okoz, és úgy tűnik profitra sincs szükségük. Mert profit az ügyféltől jön, és ha az ügyfél nem megy, akkor valószínűleg ők jól érzik magukat egyedül, kongó szalonokkal. Autót már rég nem árulnak, gondoltam a szervizből élnek, de abból sem, mert akkor nem így bántak volna velem.  Az hamar kiderült, hogy 50-60000-ért csinálják általában a 100.000-es szervizt, pont a duplájáért, mint egy Astrában, pedig Astra a padlólemez a Zafirában (tudom az Audi TT-nek is Golf :)) és 1,8-as motor van benne, ami szintén van Astrában....tehát az ár nagyjából fix mindenhol, nézzük mi alapján választottam szervizt:

Opel Molnár Dunaharaszti:
Volt egy koccanásos javításom náluk, ahol példaértékűen kaptam csereautót, korrekt volt a hozzáállás, és az egész történet csodálatos volt addig, míg nem mentem átvenni az autót. Rétegvastagságmérővel mentem. Karambolos javításként kiszámláztak egy új motorháztetőt nekem, amiről a rétegvastagságmérőmmel kiderítettem, hogy nem tökéletes. A fél motorháztető 600 mikron volt, a többi helyen pedig 250. Biztosan újrafújt, helyenként gittelt....Nos ez se bonyolult szakma, 1000 mikron az 1mm, ha 200 mikron  feletti a festék, akkor javított a dolog. Bambultam magam elé, hogy akkor most mi legyen, ha elviszem, addig hülyének érzem magam, míg nálam az autó, ha eladom, akkor meg más köt bele, hogy hohó ez javított, és nem új. Kezdetben megpróbáltam a szép hangot, a normális hang az egyszerű munkafelvevői szinten nem vezetett eredményre, így sajnos erélyesebb fellépés következett. Amivel már el is juthattam a tulajdonosig. A tulajdonos pedig mintha másik világ lenne, kedvesen és azonnal átlátta a helyzetet és felajánlott egy új motorháztetőt. Mi a tanulság? Magyarországon a 40 év az nem múlt el nyom nélkül, jelen esetben a tulajdonos maximálisan korrekten állt hozzá. De az alkalmazottak fejében nem lehet eltüntetni az elmúlt negyven év nem felelős hozzáállását. És a tulajdonos általában isten egy cégben, de nem formálhat át mindenkit alapjaiban, és nem tüntethet el 40 év belesz...ást a fejekből. Magyarország nehéz piac. A legnehezebb.

Pár hét után meg is kaptam a 120-150 mikron vastag új motorháztetőm. Így kellett volna kezdeni. Az egész balhézás elkerülhető lett volna. Viszont példaértékű, hogy lett megoldás, épp ezért náluk is kezdtem a szervizes érdeklődést. Mindenki hibázik. Tény, hogy egy ügyfél egy elhibázott, de jól megoldott ügy után hűségesebb lesz, mintha minden jó lett volna eredetileg is. Az emberek tudják, hogy mindenki hibázhat, minden elromlik, épp ezért egy szervezetet leginkább a reklamációkezelése minősíti. Épp ezért szeretek pl. az IKEÁ-ban vásárolni, mert tudom, hogy ha bármi probléma lesz, biztos, hogy úgy zárul, hogy nekem jó legyen. Ha mégsem tetszik visszaviszem. Ez a világ legnagyobb találmánya. 90 napig meggondolhatod magad. Mert lássuk be a legjobb tervezésbe is hiba csúszhat a saját fejedben is, és sokkal bátrabban veszel meg valamit, ha tudod, hogy ez még nem a holtomiglan-holtodiglan. Kevesebb, mint 10%-át vittem eddig vissza a dolgoknak. Ők nyertek 90%-ot, amivel biztos, hogy elégedett vagyok, én meg nyertem 10%-ot vissza, amivel nem. És jó már ezzel a megnyugtató érzéssel fizetni az elején. Ehhez kell egy nagyvonalúság, de megéri. Itt a példa: náluk kezdtem, máris egy új szervizelést eredményezhetett volna az Opel Molnárnak. Fel is hívtam őket, kértem ajánlatot.

Meg is jött egy magáncímről! Mint kiderült nincs cégesük! Ez hiba. Az ajánlatban a kiemelt részt tessék észrevenni:
 
Tisztelt K.... K.....!
 
Telefonbeszélgetésünkre hivatkozva küldöm az Opel Molnár 2010-es évre érvényeg műszaki vizsga illetve szerviz árait.
A JZE-... rendszámű Zafirának műszaki vizsgája 2010 január 31-én jár le adatbázisunk szerint.

Műszaki vizsga: 26.790 Ft
Tartalmazza:
- vizsgára való felkészítését az autónak
- vizsgáztatást
Az új vizsga rendszer miatt 2 napig itt kell hagyni az autót!
 
Olajcsere: 20.000 Ft
Tartalmazz:
- olajszürő csere
- olaj csere 5W30 Opel olaj
- munkadíj
 
4 éves szerviz /1,8 benzines Zafira/  kb. 50.000 Ft
Tartalmazza:
-  olajszürő
- olaj csere 5W30 OPEL
- levegőszürő csere
- pollenszűrő csere
- üzemanyagszűrő csere
- fék folyadék csere
- futómú átvizsgálás
- fék átvizsgálás
- elektromos átvizsgálás
- munkadíj
 
 
Amennyiben igénybe kívánja venni szerviz szolgáltatásainkat várom jelentkezését.
 
 
Üdvözlettel
.... ....
OPEL Molnár Dunaharaszti
Dunaharaszti, Soroksári út 65/C
mobil: 0630/ ......
www.opelmolnar.hu
Az autóm 1,8-as benzines. Ebben a típusban NINCS üzemanyagszűrő! Úgy éreztem ez megint valami lehúzás lesz. A műszaki vizsga pedig 20 perc a Vas Gereben utcában, 16.290 és akár azonnal is lehet menni este 10-ig!!!. (Updated: Később pontosan ennyi idő alatt ezen állami vizsgahelyen meg is lett elsőre kötözködés és korrupció nélkül, 4 éves karbantartott, minden tökéletes, miért kell erre két nap és plusz 10.000?) Szóval nem lesz ez jó. Az első hibát orvosolták, de most megint kezdődik. Közben annyit tanultam az élettől, hogy az ordítás és a sértődés, az nem vezet eredményre, rövidtávon hasznos, de maradandó emberi károkat okoz. Nekem lett egy motorháztetőm, de valószínű az alkalmazott nem ment jó kedvvel haza. Otthon ő is biztos továbbtolta az ideget. Keletkezik egy ilyen hiba, majd ordítás, lesz belőle és sajnos sok ember kap belőle utána. Ordítani nem jó, így már nem is akartam belefutni még egyszer, annak is rossz, akit ordításra kényszerítenek és annak is akivel ordítanak, ezért elvetettem ezt a szervizt. Ha pedig a kolléga nem ért hozzá, akkor ne alkalmazzák. (Updated: Később kiderült, hogy már nem is alkalmazzák. Az élet hosszútávon igazságos.) Jelen esetben ez a szerviz tanult a hibából. Egy üzemanyagszűrő, az nem emberélet, de lássuk be egy ilyen kicsi dolog egy egész lavinát indított el...

OPEL Tóth Üllői út:
ide csak elautóztam, gondoltam bevetjük a személyes kontakt erejét, az emaillel szemben. Mindjárt a bejáratban letámadott egy szőke nő hasonló designnal, mint Stifler mamája az Amerikai Pitében. Megkérdezte mit szeretnék, mondtam, szervizt, mondta álljak be az autóval a szervizbe. Hohohó, előbb beszélgessünk árakról, leültem, beszélgetek kollégával, ja hogy kéne a szervizkönyv kimegyek érte, befelé megint megállít a nő. Mondja álljak be hátra a szervizbe, mondom, ezt már megbeszéltük, ha megtudom, mit és mennyiért, akkor beállok, erre ő: álljak be most. MONDOM NEM, intézem, ahogy én szeretném. És valljuk be ez az erőszakosság olyannyira kikészített, hogy nem figyeltem már a munkafelvevőre, és felálltam elköszöntem és otthagytam őket. Később kiderült, hogy még ok voltak első körben a legbarátságosabbak.

DunaOpel Soroksári út:
itt már a kapcsolat eleje nehezen alakult, nincsenek benne a tudakozóban, félreállva megnéztem googleban, felhívtam. Kicsörög sokáig semmi. Végre felveszi egy csaj, aki kedves volt normális, és megerősítette telefonban, hogy valóban nincs üzemanyagszűrő az autómban. Megérkeztem. Eligazítottak, hogy a bajszos kolléga, vagy fekete hajú hölgy tud segíteni. Épp voltak náluk. Sétáltam egy kört. Volt a szalonban egy új Opel GT, ilyet még nem láttam, meg kellett néznem. Visszamentem, rosszabbodott a sorhelyzet. Vártam türelemmel, miközben szépen lassan megfigyeltem a rendszert. Mindenki a fekete hajú csajra várt, ő volt a pénztáros, munkafelvevő, online support, telefonos segítség, és alkatrészkinéző EGYBEN. A többiek malmoztak. Szimpatikus 4 centis középen elválasztott hajú pankrátortestű kollégája habár nem ügyfelezett, de ezt az egyetlen szerencsétlen nőt kérdezgette. A nő kezdett kiborulni. Én is. Valami rendkívül komoly ctrl c-ctrl v szerű programkezelési problémával már hangosan ordítoztak. Közben a bajszos kolléga is beállt a sorba, hoppá ő most akkor nem ügyfelezik hanem sorba áll??? és hangosan elkezdte ecsetelni, hogy hát igen a német tulajdonos hozta a döntést, hogy a csajnak kell mindent csinálni. Ezt nem bírom, ha tudják, hogy szar a rendszer akkor változtassanak rajta. Ekkor 30 perce álltam sorba. Elegem lett. Mondtam, hogy, ami itt van az a szervezetlenség iskolapéldája 30 perc alatt azt se tudtam meg, hogy mennyiért nem akarok ide jönni. Elegem lett, elkértem a helyi úristen emailcímét és bejöttem dolgozni.

Majd írtam egy levelet:

Tisztelt ......!
Több más szerviz már telefonhívás alapján leszűrt hozzáállásának tükrében Önökhöz szerettem volna menni a mai nap egy 4 éves szervizre.
Telefonon le is egyeztettem és elfáradtam az irodájukba. Ami utána történt az annak a története, hogy nekem miért nincs egy pecsétem a szervizkönyvemben, miért nincs lecserélve az olajam, és Önök hogyan vesztettek, első körben 50000 Ft-ot és egy ügyfelet.
Tekintettel arra, hogy egy évtizede folyamatjavításokkal foglalkozom multinacionális vállalatoknál, pl legutóbb ......-ként, ezért nem mehetek el egy olyan eset mellett, ami az Opelnál általánosan és kifejezetten az Önök szervizében megy. Gyakorlatilag iskolai tanagyag lehetne, hogy hogyan nem szabad az ügyfélfogadást intézni.
Kérem adja meg a német tulajdonos email címét, szeretném leírni, hogy Önök, nap mint nap mivel vesztenek ügyfelet és bevételt.
Gondolom a német tulajdonos beszél angolul, és mint profitorientált vállalkozás tulajdonosának fontosak az okok, hogy miért csökken a bevétel.

Tisztelettel
K.. K...
.... Manager


 

 Majd jött egy válasz:

 

Tisztelt K.... K.... Úr!
Köszönöm, hogy időt szánt arra, hogy visszajelzést adjon az Önt ért kellemetlenséggel kapcsolatban. Sajnos sok ügyfél azon kívül, hogy elhagy egy szervizt mert elégedetlen volt, soha nem fejti ki véleményét, így esélyünk sincs arra, hogy javítsunk a hibáinkon.
Azt azért engedje meg, hogy megkérdezzem miért gondolja Ön azt, hogy egy ügyvezető nem elég kompetens személy arra, hogy megossza vele a bosszúságát?
Sajnos a tulajdonosok nem foglalkoznak napi ügyekkel, ellenben nagyon örülnék, ha megosztaná velem tapasztalatát.
Szívélyes üdvözlettel:

...... .......
Ügyvezető igazgató

 És válaszoltam éjjel:

Kedves .....!

Köszönöm felajànlàsàt.
Azért a tulajdonosnak, mert a kollégài mondtàk, hogy a tulajdonos vezette be a kifogàsolt intézményt. És minden kollégàja tud ròla.
A legtöbb magyar vezető minden véleményt figyelembe vesz kivéve az alkalmazottaiét. Bizonyàra Ön nem ilyen, hiszen vàlaszolt a
felvetésemre, és meg is szeretné oldani.
Arra kérném Önt szànjon rà egy fél napot, és üljön le az
alkalmazottaival egyenként és kérdezze meg őket, mik a problémàk az ügyfélkezelésben. Én is összeìrom és ha mindkettö kész egyeztetünk.
Úgy érzem Ön tudja, hogy ezzel mit szeretnék megmutatni, ha mégse, akkor az egyeztetésen làtszik majd.
És egy kérés hagyja, had mondjàk, ne kelljen semmilyen retorziòtòl tartaniuk, de érezzék azt, hogy komolyan veszi őket és az elmondottak javulhatnak. Ezzel megmutathatja felelős vezetői hozzàllàsàt, mind nekem mind a kollégàinak.

Tisztelettel
K.... K....
Erre nem jött válasz (még).

Ma felhívtam sok szervizt: 

Opel Centrál most nyitottak!!:

-Halló tessék
-KK vagyok  az Opel szervizt hívtam?
-Igen mondjad
(A haveroddal beszéljél így...)
 

Itt is lett egy levél:

Tisztelt Vezetés!

Nem messze dolgozom Önöktől és nemrég észrevettem az Opel feliratot, ma felhívtam Önöket egy olajcserére.

*Telefon:* (1) 455-1030 számot hívtam, ahol Peugeot néven mutatkoztak be, kiderült, hogy csak szervizzel foglalkoznak. Kollégát nem sikerült kapcsolni, ezért megadtak egy mobilszámot: 30 .....

Felhívtam. Halló tessék, mondjad-dal fogadott. Jó kezdet. Megkérdeztem, hogy mennyi a 4 éves szerzíz 1,8-as B Zafirához, úgy hogy hozom az olajat, mert az álszintetikus GM olajból és más hordós ellenőrizhetetlen olajokból nem kérek köszönöm szépen, a második Opel szervizes átverés után elővigyázatosabb vagyok.

Kollega elmondta, hogy a vezetőség megtiltotta az idegen olaj alkalmazását. Ergó ezekután nem fogok Önöknél hagyni 50000-et.

Önök miből élnek, ha egy frissen nyílt szervizben ilyen lendülettel hajtják el az új ügyfeleket?

Tisztelettel
KK

Erre nem jött válasz (még).

 

Opelszerviz.hu:
Nos ő volt a hozzánemértés magaspéldája. Nem márkaszerviz, csak van egy marhajó domainje. Megkérdezte, hogy az autóm dobfékes vagy tárcsafékes. Én visszakérdeztem, hogy Ön látott már Zafirát, hiszen ha ezt a csodálatos domaint le tudta foglalni, akkor az ilyen basic információknak fejből kellene menni. Persze, ha valaha is látott olyat. By the way
-Mennyi lenne a szerviz?
-25000 utángyártott alkatrészekkel kivéve olajszűrő az gyári, és három óra.
Tessék? Az alatt más motort cserél!!!!! Nem szerettük meg egymást.

Schiller Opel:
Ők gyorsak voltak.

-1,8 Zafira 4 éves szerviz.
-Kb 80000 lesz.
-Köszönöm Önök nyertek
-Miben?
-Az árversenyben. máshol ez 50-60000. Köszönöm viszont hallásra.

Opel már nem tudom melyik, őket telefonon hívtam, de a csak az abszurdítás miatt le kell írnom:

-Mi a rendszámom
-Miért kell, mindegy JZE...
-Igen még nem volt nálunk
-Vazze ezt én is megmondtam volna.
-Motorkód?
-Z18XER
-Ilyen nincs.
-Mi az hogy nincs itt van az autómban.
-Nekem nem szerepel.
-Pedig más szervizek tudták.
-Jó akkor nézek olyat, hogy Z18EL
-Az nem jó nézzed azt amit mondtam R (én nem raccsolok)
-Mindegy megnézem mennyi volna, szóval van egy 1,8-as C Vectránk
-Nekem továbbra is B Zafirám van...

 

és akkor felhívtam a házunkhoz legközelebb álló szervizt. Holnap reggelre megyek 7:30-ra, hogy miért ők lettek, és milyenek azt holnap leírom.

 

Update: Wallis Kerepesi út lett. Sikerült beszélnem egy nagyon kedves idős kollégával, aki két mondattal lenyugtatott, és az előzményeket tekintve ez zseniális, lett egy vízpumpa csere is, mert ők megtalálták a vízfolyás helyét is. Szakmai hozzáértés kedvesség, meg is lett az eredménye. Összesen 100e-t fizettem. Az árral nem volt bajom így. De. Másnap derült ki, hogy fél literrel túltöltötték az olajat!!!! Mint írtam az elején 4,5 liter megy bele, ő csont nélkül beletolta flakonból az 5 litert. Azt mondta a szervizes amikor visszamentem reklamálni, hogy úgyis megeszi nem. NEM, nem eszi meg. Az autóm nem eszi az olajat. 4 ütemű motor első számú karbantartási utasítása, soha ne töltsd túl az olajat, szétnyomja a szelepszár-szimeringeket és füstölni fog. Ember azt mondta, mindig így csinálja. Sírtam. Hány motort tett eddig tönkre? Másik. Azóta alacsony fordulatnál fémes hang jön a motorból, valami lemez nem tudom mi berezonál. Egyetlen egy szerviz se tudta még megoldani, pedig már sikerdíjat is feldobtam, ha meglesz.

És hogy az élet hosszútávon igazságos. Az Opel kijött egy új olajszabvánnyal Dexos 2 a neve. Ez valóban szintetikus. Egyszer mikor tetőcsomagtartót kerestem elbeszélgetve a tulajjal, feldobtam az olajmizériámat az Opelcentrum.hu-nak is. Elmondtam, hogy GM 5w30 az félszintetikus és egy fél napos nyomozással derítettem ki, hogy külföldön nem is ezt használják, hanem van valami új szabvány valami dexos2. Hitetlenkedve fogadta, hogy van ilyen. Majd visszahívtak, hogy van csak drága. Majd két hét múlva visszahívtak, hogy nagyon-nagyon köszönik a felvetést. Valóban nyugaton ezt használják 2006 után maga az Opel is ezt ajánlja, sikerült jó áron szerezniük és alig pár száz forinttal több mint a korábbi. Ők mostantól csak ezt árulják és még egyszer köszönik, hogy felhívtam a figyelmüket. Azóta oda járok. A fémes hangot ők sem találták meg, de legalább nem kell küzdenem egy olajcserével.

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etika.blog.hu/api/trackback/id/tr371710707

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bandika_SSS 2010.01.29. 07:56:54

Váááá sírok. Persze röhögök is, mert játszottam már hasonlót, csak más autómárkánál.
Ha megjönnek a válaszok, akkor írd még ide azt is, + a ma reggeli tapasztalatot!
Az engem meglepett,hogy nincs üzemanyagszűrő a zafirában... Érdekes...

Akrab 2010.01.29. 12:42:51

Sziasztok! :)

Nem irigyellek KRi, de remélem, mint a népmesében, a végén itt is jóra fordul minden...
Amit a szervizekről írtál, azt sajnos én is saját tapasztalataimmal tudom megerősíteni. Még a márka is ugyanaz, Opel (amely, mint tudjuk, "sose kopik el").
Nekem Opel Astra 1.4-esem volt. Hát nem volt egyszerű azt sem szervizeltetni. Végül én fel is adtam, kezdetben a szervízkönyves szervizeltetést, aztán az autót is :)
Mikor hasonló dolgokat tapasztaltam a "márkaszervizekkel", akkor egy haverom kis szervizébe kezdtem el a kocsit hordani, aki megcsinált rajta mindent, szakszerűen, Opel alkatrészekkel, nem utánagyártottal és érdekes módon gyorsan, olcsóbban és "emberibben", mint a nagy szervizekben. Persze itt biztos az is számított, hogy barátom volt. Bár ahogy láttam, az "ismeretlenekkel" is így bánt, és a kezdetben ismeretlenek is hamar ismerősökké váltak, mert ők is törzskuncsaftokká váltak.
Szomorú, hogy ennyire kiszolgáltatott az ember a márkaszervizeknek és ha tényleg szervízkönnyet is akar vezettetni, akkor kénytelen elfogadni a farkastörvényeket, vagy legalábbis a legkevésbé rosszhoz megy...
Ellenben azóta gyűjtöttem márkaszervizekkel kapcsolatban nagyon jó élményeket és tapasztalatokat is.
Skodám lett és ilyen szervizeket kellett találnom. Ez sem volt egyszerű, de sikerült. Úgyhogy ha van Skodás sorstárs, okolásul és segítségül itt van pár dolog...
Pest mellett lakom (igen Gombán :) ) itt a környéken kerestem. Pest eszembe sem jutott, vajon miért?...
Találtam egy kellemes szervizt Üllőn az AutoPort 4-et, nyílt Skoda márkaszerviz is. Ott voltam párszor, kellemes, udvarias, figyelmes és elviselhető árakon. Csak most télen jött a meglepi. Időszerű lett ismét az éves felülvizsgálat és műszaki is.
Az üllői Skodaszerviz megszűnt. Az okát nem nagyon tudom, de talán nem volt elég nagy a forgalmuk, mert Skodát a szalonjuk nem árul, így biztos kevesebben vittek ilyen márkát ide szervizeltetni.
Aztán megtaláltam Cegléden a Skoda márkaszervizt.
Itt az elérhetőségük: www.autocegled.hu/
Mentes Nándor a tulaj és vezető. Le a kalappal. Kedves gyors, olcsó (az átlaghoz képest) és kifogástalan volt mindenben a szolgáltatásuk.
Nem akarom nagyon fényezni őket, de mindenkinek csak ajánlani tudom, akinek elérhető közelségben van és jó, megbízható Skoda kereskedést, vagy szervizt keres.

Ennyi...

_Toto_ 2010.01.30. 13:53:51

Ezt a sztorit sztem nem csak az autó szervizeknél hanem a szolgáltatói szektor valamennyi szereplőjénél el lehetne végezni kb hasonló eredménnyel.

Én nem a szervizeseket hibáztatom. Szerintem ez ugyan az a sztori, mint a politikusok állandó anyázása. (Ilyenkor is mindig kiakadok: HÁT NEM TI VÁLASZTOTTÁTOK ŐKET, BAZMEG?)

Itt is erre hajaz a történet, nem a szerviz a hibás, hanem azt az igénytelen, tudatlan és paraszt vásárlótömegt, akik szar minőségű szolgáltatást drágán igénybe vesznek, és leszarják az egészet.

Apámék (villamos mérnök, 30 éve háztatási elektronikai cuccok tanúsításával foglalkozik) kb 15-20 éve elindítutták a Teszt magazint, a német Stiftung Warentest mintájára. Azzal a céllal, hogy korrekt és kimerítő tájékoztatást adjanak a különböző fogyasztási cikekről, az autóktól a mosogépeken át a kávédarálóig.
Mondanom sem kell, hogy míg Németországban a Stiftung Warentest (www.test.de) virágzik, és milliók olvassák rendszeresen a mérnökök által írt laborvizsgálaton alapuló teszteket, itthon a Teszt magazin érdeklődés hiányában csődbe ment.

Mert az átlagmagyarnak a gyagyi szar is jó, és nem zavarja ha átbasszák, mert ő is alapvetően át akar baszni másokat.

Ilyenkor mindig eszembe jut Ady:

"A gaz lehúz, altat, befed
S egy kacagó szél suhan el
A nagy Ugar felett."

(A magyar ugaron)

Thats ist!

KRi · http://etika.blog.hu 2010.02.12. 10:06:58

Nos nincs happyend ahol végül voltam ott is hozzánemértés volt 6 dl-vel túltöltötték az olajat, még felszívom magam a megíráshoz.

Bl4st3r-x (törölt) 2010.02.12. 17:18:25

hehehe... azt hittem eddig csak azok cégek ilyen trék ahol dolgoztam de télleg mindegyik?? ej-ej,így aztán akarhat az ember tisztességes munkát végző szerelő technikus lenni,tényleg ennyire semmi becsület ma már,és kész rémálom még ügyfélnek lenni is

bugkiller 2010.02.13. 11:18:05

Egy apróság: az olaj dolga az, hogy lebegésben tartsa a szennyeződést, ettől lesz fekete. Ha nem tenné meg, olajiszapként ülepszik le, igaz ekkor az olaj is tovább tiszta marad. De minek... Ha közvetlenül a csere után fekete, az csak annyit jelent, hogy nem volt ideje a régi löttynek kifolyni (pl. hideg, emiatt sűrű volt), vagy a szerelő szeretett volna időt spórolni. A beletöltött olaj minőségére ebből semmiképp sem lehet következtetni. A márkaszervizek ettől függetlenül elmehetnek az anyjukba.

KRi · http://etika.blog.hu 2010.02.14. 12:04:50

@bugkiller: Ja, tudjuk az a dolga. De egy benzinesnél akkor sem olyan fekete az olaj mint egy dieselnél az olajcsere után. Feltéve ha kicserélték az egészet :)

Munkafelvevő 2010.03.05. 16:00:28

Szevasztok!
Egy Opel márkaszervizben /Budapest/dolgozom munkafelvevőként.A szervizem nem szerepel a megnevezett szervizek között.Úgy gondolom,hogy van egy-két csúsztatás a leírtakban.
1.Olajcsere után fekete az olaj,ez természetes dolog.Ha rövid idő után megint olajat cserélek,az olyan mintha kimosnám a motor,ezért nem feketedett be.Ha az Opel szerint 5w-30-as olajjal 30000 km-t lehet megtenni, akkor nem lehet rossz a minősége. Az hogy hordós, vagy literes csak a beszerzési ára miatt nem mindegy.
2.Üzemanyagszűrő
A szervizbe bejövő autók 80%-ában van üzemanyagszűrő.Ezért valószínű, hogy automatikusan került a levélbe.De szerintem ezt a levelet egy kislány küldte, nem munkafelvevő, mert szabvány levélnek tűnik.
3.Elfoglalt munkafelvevő.
Sajnos igazad van.Egy szervizben a munkafelvevő a mindenes.Mindenki őt kérdezi,ügyféllel tárgyal,előjegyzést vesz fel,árajánlatot ad/üzemanyagszűrő/közben megakad a szerelő,neki segít,s megint csöng a telefon.
4.A többi hozzászólónak.
Én szeretem,ha az ügyfél megvárja az autót, mert nálunk bemehet a szervizbe, kérdezheti a szerelőt , és látja, hogy valóban kicseréltük az általa kifizetett alkatrészt./olaj/
Én nem szeretem, ha ügyfél megvárja az autó javítását, mert időre jött,de a szervizben csúszhatnak a javítások. Előre nem látható hibák lehetnek.Nálunk is sűrűn előfordul.Nincs szabad szerelő.Ezért a legjobb, ha reggel hozza este viszi.De ha lehet betartom az ígéretemet.Ilyenkor rögtön beviszem az autóját a szervizbe.Kiválasztom azt a panaszát amihez elég egy villany szerelő, őt megkérem ne siessen,mert fél óra múlva lesz szabad szerelőm.De az autóval rögtön foglalkozunk.Ügyfelet meghívom egy kávéra,megint tíz percet nyertem.Közben eszébe jut még néhány probléma,amit még tíz percig átbeszélünk.
5.Sajnos a levélben leírtakkal általában egyetértek.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2010.04.01. 15:26:24

Kétsételen igaz amit a szervizekről írtál. Azonban nálad megdöbbentőbben Hegedűs Dezsőbb embert nem találtam még. Érdemes vetned rá egy pillantást. Ez Te vagy: dezsomail.blog.hu/

KRi · http://etika.blog.hu 2010.04.01. 16:02:01

Hát igen néha az élet is szül olyat amit a fikció :)

Kozika · http://www.k-1.hu 2010.06.04. 10:11:21

dezsőblogról érkeztem ide, szerintem KRi messze van dezsőtől, ő csak egy tudatos fogyasztó. Mellesleg én is így tennék a helyében, utálom ha lehúznak, és még idegesítőbb, ha csak utána puffogok, és semmit sem teszek a megelőzésére.

Kis ördög 2012.02.26. 09:36:06

Sajnos ezek igy igazak nekem van egy 8 éves Merivám és 4 éve nem hordom márka szervizbe, mert igaz ott vásároltam az autót oda hordtam garanciális szervizre és vizsgánál kiderült nem stimmel a motor szám mikor meg emlitetem itt vásároltam az autót a válasz az volt biztos itt vette és majd a tulajdonosokkal meg kell beszélni mi legyen 10 nap múlva lesz csak vizsga az autón igy ott hagytam öket 1/2 nap utánjárás és 4 óra még volt a vizsga és a forgalmiban a jó motorszám / Köszönet a Péceli okmány irodában dolgozó hölgyeknek akik még a törzs könyvet is kicserélték mondván az üzembe helyezö cég rossz adatokat irt az elsö vizsgalapra, mert a nálam lévö adatlapokból ez teljesen teljesen egyértelmü volt./A leg nagyobb lehúzás azóta bezárt P...uti szervizben a vezérmü szijj csere volt ahol 60 ezres szerviznél ezt javasolták ki is számlázták de ellemörizni nem tudtam csak 1/2 év mulva mikor elromlott a termosztát és ismerös által ajánlott kisválálkozásnál elöttem kezdték meg a cserét ámi igaz 3 órás elfoglaltságot jelentet de meg várható volt és ott állhatam az autó mellet amikor egy eléggé elhasznált szijjat vettek le itt verte ki igazán a biztositékot a márka szervizbe vetet bizalmam onnantól kezdve nem érdekelt a szervizköny és a márka szerviz azóta is ide hordom az automat javitásra és meg tartom a be épitet alkatrészröl a számlát amit természetesen meg vásárólok és nem okoz gondot a beépitése.Kerepesi uti szervizröl meg nem igazán nyilatkoznék 2* voltam ott feleségem Chevroletjével egyszer nem lehetet kinyitni a csomag tartoját amit 2 órás mü vi be avatkozás után sem müködöt tökéletesen igaz garanciális volt az auto egy 100 ft müanyag volt a ludas amit ugy szintén máshol tudtak csak el háritani a másik negativum az idös munka fel vevönél tett benyomás1 éves szerviz 7500km futut autonál telefonon egyeztete idöpont meg is várható, ez jó nem kell buszozni.1 óra és az autó az kint állt az udvaron. idö húzás tette ganusá az autó már kint állt az udvaron más fér órája és nem szólitanak ez után oda sétáltam kész van e már az autó még további fél óra mire kézhez kaptam a számlát 35 ezerröl ekkor kértem meg a munka felvevöt sétáljunk ki az autohoz és nézzük át mi lett kicserélve mondanom sem kell az olaj az nem de az olaj szürö is csak szépen le volt törölve a gyertyák bár nem igényelték a cserét ez is ki volt számlázva levegö szürövel egyetembe Kis balhé vissza az autó olajcserére és egy ujjab számla ami csak 15 ezeröl szólt na azota se voltam náluk de nem is megyek. sajnos a márka szervizek vissza élnek az ügyfelek bizalmával.és hogy a vezetet szervizkönyvek sokat el árulnak az autóról.

ne most 2012.04.01. 18:50:18

Aki képest 6 szervíz felhívni egy 100000-es szervíz miatt azzal valami kisiklott. 4.5 liter helyett 5 liter öntött bele, mert normális szerviz nem az első autója. Onnan kell menekülni, ahol képesek 4.5-öt beletölteni.
Normális szervizben a telefont először felveszik az első dolog, hogy kiszűrjék a nem értelmes lényeket. Te olajat akartál vinni, tehát kérned kell a második fokozatot (munkafelvétel) és elmondani milyen olajat akarsz vinni. A munkafelvevő itt eldönti van-e mit megbeszélni. Amennyiben ezen is túljutottál partnerként kezelnek.
A profik közvetlenül beszélhetnek a raktárral, ahol bemondhatják a cikkszámot és válogathatnak a raktárkészletből, olyan sorrendben mondják az adatokat, ahogy a képernyőn a raktárosnál megjelenik, majd lediktálhatják a munkamegrendelést munkafelvevőnek. Ők azok, akik maguk is meg tudnák csinálni.
süti beállítások módosítása