HTML

Erkölcs? Etika? Érték?

Hiszem, hogy vannak törvényeken felüli emberi értékek, amik kell, hogy vezéreljék a mindennapjainkat. Nincs rá jó szó, hívhatjuk etikának, erkölcsnek, értékeknek. Sajnos azonban embertársaink nagy része a sas magasságáról igyekszik tenni erre. Legyen itt pellengérre állítva minden olyan dolog, ami bosszant engem, és a környezetem, és kapjon tiszteletet az, ami motivál és példát mutat.

Friss topikok

Linkblog

Fejben öregedni, avagy a korral a jazz mellé a Ritalin is jár

2008.07.25. 00:32 KRi

28 éves lettem én, meglepetés e bejegyzés, csecs-e.... Nem most lettem az, de minden nap az vagyok. Érzem. De nem testben, a 120 kilós test ugyanúgy funkcionál, mint eddig. Mivel vallom Churchil mondását, hogy "Mi a hosszú élet titka". NO SPORT. Azért egyenlőre hátfájás és kopások nélküli, egészséges porcokkal a helyén tengetem életem. De ami a fejben van, az kemény. Mindig is egy koravén fasz voltam. Korábban a csajozás úgy nézett ki, hogy 30 éves néni rávigyorog a 18 évesre, korban passzolónak véli. Etyepetye, majd kor kiderülésnél, öltözz fel!-től a személyi elkérésen át sok dolog volt. Most azonban designban beértem a koromat. De a fej fáj lett.

Én üres winchesterrel születtem. Vannak olyanok, akik nem. Akik megszületnek és tudják mi a jó mi a helyes. Én nem tudtam és most se tudom. Gyerekkorban ha megkínáltak vendégségben egy doboz bonbonnal és azt mondták, hogy érezzem otthon magam, akkor én szót fogattam. Benéztem a hűtőbe, megettem az összes bonbont és kértem még. Kurva sok szenvedés árán tanultam meg, hogy a világ nem így működik. Semmilyen társadalmi álgát nem volt bennem. Mivel mindig nagyon jószándékú voltam (tudod azzal mi van kikövezve :) ezért ez csak az ilyen helyzetekben volt gáz, egyébként nem pszichopataként vertem az iskolásokat. Sőt. Nagyon nem. Sztem az erőszakra nincs szükség. Az az agyban gyengék végső menedéke. És lám mi lett, a sors ebben is kegyes volt, mivel alapból soha nem tudtam megvédeni magam, adott egy olyan testet amivel nem is kell. Ki megy neki egy 190 centis 120 kilós KingKongnak. Szóval szép lassan megtanultam, hogy az emberek hazudnak, amikor azt mondják bátran egyek annyit amennyit szeretnék, és azt is megtanultam, hogy igen vannak sajnos rossz indulatú emberek. Ja és nem csak akkor hazudnak...

A világot az évek alatt felosztottam skatulyákra. Minél többet éltem annál kisebbek lettek, szép lassan megjelentek a pixelek is. De szigorúan minden fekete és fehér volt. Most ott tartok, hogy már vannak szürkeárnyalatok is. Ha szerencsém van és megérem a nyolcvanat akkor talán színek is lesznek.

Szóval az ember gyűjti a tapasztalatot, és ha kellően sok van akkor lesznek benne ciklusok, lesznek ismétlődések amivel már megpróbál előre következtetni. Kurva nehéz ez, de hát aki üres winchesterrel született annak nincs más. Ha megnézzük az eredményességét akkor úgy tűnik nem működik rosszul: van családom. Nem tingli singliként tengetem az életem mint a Bridget Jones-ok és a Johnes Bridget-ek. Van párom, feleségem, munkám és életem. Messze a legstabilabb kapcsolat a miénk hetedhatáron, ráadásul 8 év után szerelmesek vagyunk egymásba. Minden nap. Persze nem minden percében mert, aki azt mondja az hazudik :) mert ahol két ember van ott két vélemény van, no de ha kellően kicsik a pixelek akkor sokra van már megoldás, ha meg új jön akkor türelemmel minden megoldható. Van tündéri babánk is. Ha titkon nagyon szerettem volna valamit, akkor az egy szőke göndörhajú kismanó. És a fiam szőke göndörhajú kisfiú. Ezt már csak egy szőke göndörhajú kislánnyal lehet überelni, vagy mégtöbb kismanóval:) No de a tündérségen felül, a gyerkőccel mintha elvágtak volna mindent amit addig tudtam vagy gondoltam az életről. Nekem az üres winchesterrel születőnek lettek ösztöneim. Azt szoktam mondani, hogy tényleg isteni ajándék a gyerek mert az alkotás örömét adja a legutolsó, leglecsúszottabb legperifériára szorult embernek is (most a c-vel kezdődő szót nem használom). No meg a reményt, hogy neki már más lesz. Szóval lettek ösztönök. Míg nem született a baba addig olvasgat az ember elborult babás forumokat, de mikor megszületik, akkor rájön hogy oda csak: elmebetegek, bioanyák, otthonszülők, egyedül hagyottak, és hasonló állatfajták írnak, mert tudniillik akinek gyereke van, az nem ér rá netelni. Se anya, se apa, és főleg nem erről, mert hát ott van 3d-ben otthon minek erről beszélni. Csinálni kell ösztönből. Ha gyerek születik jó esetben ellátnak tanácsokkal, még jobb esetben nem :) de amiket kapsz azt hallgasd meg és a 90%-át szard le magasról, ugyanis mindig csak a szélsőséget fogod kapni, a ne igyon tejet az anyától a "nyugtató babatestápolóig". Érzed, hogy gázosak amiket hallasz és tudod, hogy valahol középen van az igazság és nagy ritkán amikor hallasz normális véleményt akkor megnyugodtál, hogy nem hülyültél meg. Azaz mégis. Mert ha eddig nem tudtad beosztani az idődet akkor méginkább nem, ha eddig spontán éltél, most baszthatod a spontanitást. Mindent minden szempontból. A szex az asztrológiai kategória lesz. A csillagegyüttállástól függ, kb olyan gyakori mint a marsföldvénusz együttállás. Mert ugye mi kell hozzá: baba elalvása, no ez kérem egy elég komoly változó, Neked és a párodnak nem elalvás, éppen nem hullafáradtnak levés, megváltozott beszámíthatóságod gyanára óvszert nem elfelejtés vevés, kedv, és inger, és ha minden jó. Lenne. Akkor felébredés van és sírás, rívás. Koitus interruptus.

Ergó érzed, hogy a dolgok nem úgy mennek mint régen és azt hiszed csak a baba miatt. Hát nem ám. Öregedsz is közben. Fejben. Legmarkánsabb példa a zenei izlés drasztikus megváltozása. Én akinek a zenét a következők jelentették evolúciós sorrendben: 100 folk celcius ->Dr Alban -> 2 Unlimited -> Snow -> techno Dj Bobótól (mert ugye emlékszünk hogy régen ez volt a techno :) Marushán, AWEX-en át a Brit House-ig. Itt leragadtunk sokáig Deep Dishen, Dave Seamanen és társain, majd most mit hallgatok a rádióban néha Slágert, egyre több Jazzyt és Petőfit Petőfit Petőfit. Ez utóbbi a zsenialitus maga. Ahogy érzed, hogy a monoton zene helyett, már inkább az acid jazz szerű legyen má benne dallam is dolgokra kattansz, és végső kurvulásban az addig lehányt és értelmiségi rákfenének titulált jazz már, de nem kimondottan (kimondtam!) hallgathatóvá vált.

És amikor önön magányodban azon filózol, hogy bassza meg minden bukó, ami régen volt. Siófokra lemenni már túl zajos, túl nagy a tömeg és a zene is szar, amikor rájössz, hogy berúgni már nem program, és tulajdonképpen már egy sör se esik jól, akkor jön a kegyelemdöfés. Végső elkeseredésedben próbálsz embereket találni magad körül akik még emlékeztetnek a régire. És mi lesz? Találkozó szervezés 1,5 hónapra előre. Igen júliusban szeptemberre. Fasza. És elsírod magad, régen a partyhoz elég volt annyi, hogy "ma sör nálunk" és a válasz az volt, hogy "jaja, most vagy fél óra múlva menjünk". Szóval fura ez. Nagyon fura. Egy kanadai kollegám mondta, hogy onnan tudja, hogy megöregedett, hogy a barátai Bruce Springsteen koncertre hívjták. Há bassza meg. Az olyan mint a Ritalintól beájult South Parkosok a Phil Collins koncerten. (A film itt nézhető meg.) A korral ezek szerint Ritalin jár. Fasza.

És akkor ez csúcsosul a munkahelyen is. A gyerek gátja a munkahelyi teljesítménynek, nem alszol eleget, nem tudsz koncentrálni, szenvedsz a korábban kifejtett: ha otthon vagyok nem dolgozom, ha dolgozom nem vagyok a gyerekkel témakörrel. És így otthon kb egy db távkapcsolóra vágysz, a munkahelyen meg az ihletre ami nem jön. Most is. Ihlet kéne, hogy amit tudok, hogy meg kéne csinálni azt meg is csináljam, de amint elkezdenék koncentrálni egy irányba, rögtön autoreject lesz. És kezdhetem elölről. Az otthondolgozás meg teljesen kizárt. Ki tud koncentrálni hangos dádádádád dajdajdajdaj nnnnna és az elesés utána sírások között. Pedig 3 éhes szájnak kell a betevő.

Én még nem láttam ezt jól megoldani. Valami sérül. Most is. Írom ezt a szart, se nem otthon vagyok se nem dolgozom. Hálistennek már túlórám sincs így már legalább az sem fáj, hogy nem dolgozom, amikor pénzért meg lehetne.

Ja és a lényeg. Az összes eddigi tudás kuka. Nekem az üres winchesteresnek. Az eddig szépen aprólékosan gyűjtögetett dolgok. Valahogy most minden olyan más lesz. Egyszerre értek meg dolgokat, és bírálom felül a teljes világképem. Akiket eddig utáltam most nem is olyan gázosak, hirtelen az életemet megkeserítő nevelőapámat is megértettem. Ő se akart rosszat, csak hát ha valaki nem kér libamájat, akkor nem illik szétfeszíteni a száját és beletömni, és ha továbbra sem kér, akkor pláne nem illik még jól meg is verni. De ennek ellenére megértettem. Most már értem mitől multi egy multi, mi a frásznak van a bullshit English (amióta használom) és azt is, hogy az élet császára nem az autós újságíró. Nincsen élet császára, aki annak látszik valahol könnyez vagy könnyezett érte. Örökölni meg nem ér. Már spontán respectet adok az összes magyar vállalkozónak. Még ha le is köpném sokukat. Már értem, hogy mit jelent és mit okozott az, hogy nagyapámtól mindent elvettek a második világháború után, pl nekem most azért kell 5% önerővel kurvasok időre lakást vennem, mert évszázados vagyon nullázódott le, de cserébe ha nekem sikerül az nekem lesz sikerélmény. Egyre több mindent tudok, de egyre többet nem értek, amit eddig értettem, látom hogy a világ nehezen kimozdítható kórós lustaságban tengődik, de azt is tudom, hogy kellő akarással akár meg is váltható, de a megváltásnak szükségszerűen keresztrefeszítés, vagy döblingi elmegyógyintézet lesz a vége. De addig is jó ez a Ritalin. Jó ez a Ritalin?

54 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etika.blog.hu/api/trackback/id/tr87584524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csikós Zsolt 2008.07.25. 01:39:59

Hehe. De miért nem tett senki semmit abba a vincseszterbe? Volt rá 20 jó éved, utána (most már) csak az elbutulás. Ha izmozol, kicsit látszatfejlődni is tudsz, de ne áltasd magad. A fejlődés lapos lesz, mint az IL-18-as emelkedése a ferihegyi betonról.

tbs1001 2008.07.25. 14:43:52

:D Végtelen különbség a gyermekes és gyermektelen élet között. Nagyobb, mint a szigorlat 1-es és bármi más jegy között...

Számomra nem maga a jelenség bosszantó (nekem inkább vicces figyelni szellemi stagnálásom), hanem a környezet értetlensége. "Miért nem érsz rá..?"

Mindegy, döntésthoztam páréve: TÉNYLEG a család mindenek fölött. Azóta könnyebb. :D

Huszárvégjáték (törölt) 2008.07.25. 14:43:57

Egész pontosan tudom, hogy miről beszélsz.
Iszunk egy sört valamikor? Szeptemberben? :-)

mobo 2008.07.25. 15:01:43

"Nincs öregebb annál, mint akiben kihunyt a lelkesedés lángja.” (Henry David Thoreau)

De lelkesedni egyre nehezebb.

RRichy 2008.07.25. 15:10:53

Hát sorstársak, ez egy igazi korkép. Pont így érzem magam én is!

Gratulálok az írónak! A szeptemberi bulin én is ott lennék... ;)

TT 2008.07.25. 15:13:16

Nem lehetett olyan üres az a vincseszter. Az üres vincseszteren még olyan program sem lenne, amivel megállapítható a tartalma. A nagypapáktól sem lehetett _mindent_ elvenni. Csak szerették volna. Na abból került a későbbi vincseszterekre is, még ha csak apró hidden fájlok is.

bogi82 2008.07.25. 15:14:37

Nem lesz népszerű, amit mondani fogok, de én végignéztem két nővérem kínlódását, szellemi leépülését (bocs, lányok, de szó szerint így történt...) és elhatároztam, hogy nem vállalok gyereket.

A "család mindenek fölött" egy önámítás (hogy ne mondjak önhazugságot), amikor már látod, hogy nincs kiút a mókuskerékből. Igaz lehetett úgy 100 éve, és most is igaz a nagyon vidéki (olvasd: falusi) milliőben, de egy dolgozni akaró és tudó, versenyképes szakmával rendelkező, önérzetes nőnek szerintem ez nem lehet élet-vezérlőelve. Hacsak nem tetszik neki a Kinder-Küche-Kirche hármasszabály.

Nekem nem tetszene.

És most emelt fővel várom a ledorongolást a Családi Élet Védelmezőitől :-)

Ja igen: még mielőtt megkérdeznétek, hogy ki fogja fizetni a nyugdíjamat, válaszolok is: én magam; sokat dolgozom és anyagilag is előre gondoskodom az öregkoromról (önkéntes és magán-nyugdíjpénztár, harmadik pillér, nyugdíj-előtakarékosság, stb; nem leszek senkinek kiszolgáltatva és senkinek nem leszek terhére. És ettől már előre jó a lelkiismeretem.

Volunteer 2008.07.25. 15:15:53

Köszi, élvezetes írás volt! :) Mostanság én is pont ezeken a dolgokon töröm a fejem. Az asszony 8 hetes. Kezdek egy kicsit félni.
Jövő szeptemberben? :)

firmware · http://uzeneknekedbmeg.blog.hu 2008.07.25. 15:17:31

Jézus! Azt hittem csak én vagyok élhetetlen vénember 33 évesen.
Mintha én írtam volna. Total same shoe.
Ha valaki megtalálta a megoldást, legyen az bármi is, dobjon egy mailt. :)

mobo 2008.07.25. 15:22:03

bogi

Igazad van: ha kétségeid vannak és másra is akarsz időt szánni az elkövetkező 5-10 évben, akkor ne vállalj gyereket.
Nem való az mindenkinek, és ez teljesen normális. Akkor is, ha nőről van szó, akkor is, ha férfiról.
Én sem bánom, hogy 32-ig húztam a gyerekvállalást.
Viszont a kicsit sem bánom kicsit sem. : )
Ellenkezőleg!

Volunteer
Kicsit sörbebőgősek lettek a kommentek, de ne ijedj meg! Klassz lesz! Most komolyan.

horvjan 2008.07.25. 15:23:21

Testvérem/Felebarátom!!

Létezik ez?? Te az én életemet éled....
Bár némi fáziskéséssel :-))
Kitartás, ahogy nő a szőke fürtös egyre többet tudsz meg tőle, csak nagyon jól kell tudni figyelned.

wasabii (törölt) 2008.07.25. 15:37:42

Hej, de be vagytok szűkülve, kedves blogíró, és a kommentezők nagy része szintúgy. Lehet, hogy már a gyerek előtt sem volt igazán olyan az élet, csak most idealizáljátok? Az meg mi, hogy üres winchester? Hülyének lenni sem szégyen, csak ne próbáld a magad számára se megideologizálni. Más úgysem hiszi el...

KRi · http://etika.blog.hu 2008.07.25. 15:42:49

Kedves bogi82!
Nem para. De ne zárd ki a lehetőségét. Ugyanis én 28 évesen kvázi a mai trendekhez képest fiatal vagyok ehhez. De a Faterom felesége 44 évesen már bukta a dolgot. És szomorú látni egy tökéletes állapotú női testet klimaxba hajlani. Ergó a valós biológiai funkció nélkül. Ő eddig letojta a kérdést, de most mikor már biztos hogy nem lesz. Akkor nagyot sóhajtott, hogy akkor ő minek dolgozzon már. Kire hagyja? Minek vegyen házat? Nagyszüleim is zúzzák egymást 50 évnyi házasság után. De tényszerűen amit felmutathatnak 3 gyerek. 2 ebből életet ment nap mint nap egy pedig világbajnok ezüst érmes sportoló, és mellesleg egy olimpikon edzője. De van olyan ismerősöm is aki azt mondja hogy azért nem lesz gyereke mert így úgy érzi többet tehet a világért, és habár hányok a cölibátustól, meg a különböző rendektől, de az alapja ugyanez. Ha van család az lesz a legfontosabb és sasmagasságról tojja le az ember a munkát, vallást és egyéb hobbikat. Aki meg nem annak jó esélye van a skizofréniára :)

tr 2008.07.25. 15:47:16

Mondjuk a zenei ízlésed még mindig szar!

wazz 2008.07.25. 15:49:11

"de én végignéztem két nővérem kínlódását, szellemi leépülését (bocs, lányok, de szó szerint így történt...) és elhatároztam, hogy nem vállalok gyereket."

Nagyon helyes, hogy így gondolod, haljanak csak ki az ilyen emberek.

bogi82 2008.07.25. 15:49:43

Kedves KRi!

Nem tudom, más hogy van vele, de nőként én valami brutális sértésnek veszem (jó, venném), ha valaki nőként elsősorban gyerekgyártóként tekintene rám.

Mi az, hogy valós biológiai funkció?! Az állatoknak van ilyenjük, mi emberek vagyunk elsősorban! Értelmes (?), alkotó, gondolkodó emberek, és nem főemlősök.

Nehogy már az ofglalkoztasson, hogy miért vegyek házat, ha nem lesz kire hagynom!!! Máris van legalább három olyan cég, amelyik eltartási szerződést köt ingatlanért cserébe - ez nem a reklám helye, nem is folytatom.

Méghogy az foglalkoztasson, hogy kire fogom hagyni a vagyonom (ha lesz)? Hát megáll az ész, tényleg...Szerinted az élet értelme (helyesbítek: az Élet Értelme) a reprodukció?!

Ha nem tudod megvalósítani önmagad, ha tehetetlen vagy, ha kudarchegyek értek, ha nem vagy képes értelmes életet élni: csinálj gyerekeket! Majd ők, helyetted?

Ő, te jó Isten...

KRi · http://etika.blog.hu 2008.07.25. 15:50:36

wasabii
Eddigi huszonnyolc év tapasztalata alapján aki hülyézik annak rendszerint saját háza táján van a gond. De hogy ne rajtam múljon az üres winchester azt jelenti, hogy nekem mindent meg kellet tanulnom, nem rendelkezdtem génből a társadalmi elvárások teljes tárházávl mint sokan mások. Ennyi. A winchesteren most van adat. Ez mindenki másnak kiderült. Kevés embert ismerek akivel az űrhajózástól Kaffkán át az ozmózisig el lehetne beszélgetni de velem igen. Sőt erről is lesz egy cikk a társadalmi elbutulásról, miszerint mi a répának tanulunk a középiskolában bármit ha senki nem tud egy szót se 5 év múlva. Biorobotok lesznek és humán interfacek és ennyi de ez egy másik cikk :)

bogi82 2008.07.25. 15:52:30

Kedves wazz, én nem sértegettelek. De úgy látom, te is az előző komekmntemben felvázolt, kudarcos típushoz tartozol, akinek soha semmi nem sikerült az életében, de majd a gyerekei bepótolják...

Na, az ilyenek szoktak aggmenházában megöregedni, és lesni a naptárat, amikor minden páratlan hétvégén megjönnek az unatkozó gyerekek a meginkább unatkozó unokákkal :-)))))

firmware · http://uzeneknekedbmeg.blog.hu 2008.07.25. 15:54:18

"Biorobotok lesznek és humán interfacek"
Úgy is van! Tiszta Mátrix. De télleg! :)

KRi · http://etika.blog.hu 2008.07.25. 15:57:52

Bogi
Én nem vitatkoztam Veled, olvasd el újra, ha így értetted. Említettem pár verziót akik egyet értenek veled és mondtam olyat is aki hasonlóan magamhoz idővel megváltoztatta a véleményét. A korral ez jár, hogy a véleményen felül az ember tud több példát hozni különböző megoldásokkal. Szabad döntés a választás. Ezért jó Homo Sappiens Sappiens nek lenni. De biológiai tény, hogy az hogy te vagy az is valakinek a biológiájának köszönhető. Szóval remélem nem én mondom el, hogy nincs Mikulás és nem a gólya hozza a gyereket de a szüleid éltek nemi életet, hogy reprodukálják önmagukat. Azaz téged. Persze ez lehetett tervezett meg nem tervezett, de az tény hogy mi itt levelezünk ergó valami volt. Ha tudatos emberként hallottál az evolúcióról akkor rá kell jönni, hogy az ősprogram a reprodukció, a többi egyéb önmegvalósítás már faji sajátosság :) ez a blogbejegyzés is :)

firmware · http://uzeneknekedbmeg.blog.hu 2008.07.25. 15:58:03

kedves bogi,

én speciel totalisan aterzem a postban irtakat.
totalisan igy erzem magam, nap mint nap.
ugyanezek a gondoloatok jarnak a fejemben.
es keresem a kiutat.

ugyanakkor szerelmes vagyok a felesegembe, imadom a gyerekem, sikeres vagyok a munkamban es sok nagyn jo baratom van. effektive jol erzem magam.
apalvetoen minden rendben van korulottem.
megis a fent irtak jarnak az en fejemben is.
akkor?
hol a hiba?
segits legy szives mert en nem tudok rajonni.

QM 2008.07.25. 15:58:27

Bogi82
Az a jó hogy nem kötelező. Most így látod. Minden kornak(korosztálynak) meg van a maga dolga, problémája. Miután majd ki "versenyképezted" magad, lehet hogy másképp látod(csak ne legyen késő). Most temetjük Kolonics Gyurit, aki mindent elért "versenyképes" volt. Neki már nem jutott a "család mindenek fölött"-ből. Pedig nagyon megérdemelte volna. Béke poraira.

kanna 2008.07.25. 16:02:30

úristen.. én még csak a jövő héten leszek 26.. most merjek megöregedni?

QM 2008.07.25. 16:04:45

Bogi82:"Az állatoknak van ilyenjük, mi emberek vagyunk "
Szomorú hírem van számodra. Bizony állatok vagyunk. Méghozzá a legagresszivebbek a földön. Még egy akkora állat nincs a földön, aki emberi mivoltát abban fogalmazta meg, hogy "uralkodjatok a földön", mintha nem a részei lennénk az egésznek, hanem a bírtokosai.

scsaba1 2008.07.25. 16:06:10

"És most emelt fővel várom a ledorongolást a Családi Élet Védelmezőitől :-)

Ja igen: még mielőtt megkérdeznétek, hogy ki fogja fizetni a nyugdíjamat, válaszolok is: én magam; sokat dolgozom és anyagilag is előre gondoskodom az öregkoromról (önkéntes és magán-nyugdíjpénztár, harmadik pillér, nyugdíj-előtakarékosság, stb; nem leszek senkinek kiszolgáltatva és senkinek nem leszek terhére. És ettől már előre jó a lelkiismeretem."

Nem kell mindenkinek gyerek. A szülők cca 1/3-a különböző okok miatt agyilag alkalmatlan rá. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy gyengeelméjű, csókoltatom azt, aki félre érti, csak nem, és kész. Jobb ezt előre belátni, mint utólag kapálódzni, a gyereket pedig neveli a tévé, a napközi, az utca, esetleg a babysitter.

bogi82 2008.07.25. 16:06:53

Kedves firmware,

sajnos nem tudok segíteni; ez olyan probléma, amit vagy magától megold az ember, vagy Ritalin :-(

Kedves KRi,

csak kicsit vitatkoztam, már az is baj? :-)))

És szintén kedves QM,

26 éves vagyok, persze, hogy változhatok. Lehet, hogy tíz év múlva bevállalok majd egy gyereket, de most nem úgy érzem. Van férjem, akivel tökéletesen ugyanúgy érzünk és gondolkodunk erről a témáról (is). És van jó pár olyan ismerős, baráti pár a környezetünkben (értelmes, okos, érzékeny, kreatív emberek), akiknek példája riasztó, mert a gyerek megérkezésével tényleg beszűkültek, szenvednek, sem önmagukkal, sem párjukkal nincsenek megelégedve, de nincs erejük bevallani (szerintem még önmaguknak sem), hogy nem erre számítottak.

De persze az is lehet, hogy rossz társaságba járunk :-)))

KRi · http://etika.blog.hu 2008.07.25. 16:08:39

Ötös a Kolonics téma. Pont így van. Hogy aki elért valamit az életben az hiányolja a gyerekeket családod, aki meg gyereket nevel az értelemszerűen bukta a 100%-os munkát a másik oldalon. Ő épp azt fejtette ki nyilatkozatában, hogy most már jöhet a család...
Ugyanakkor meg ismerek olyan anyákat akik 40 év körül vállalták a dolgot és nem bánták meg, és tényleg meg voltak érve a dologra, de visszafelé is elsülhet mert egy gyerekhez kurva sok türelem kell. Nem mindenki de van akinek ez a korral kevesebb lesz. Szóval ha nem akarsz még ne legyen.

bogi82 2008.07.25. 16:08:45

Kedves scsaba1!

Igazad van. Én például agyilag alkalmatlannak érzem magam az önreprodukcióra. És az az óriási előnyöm, hogy ezt be is látom :-)

scsaba1 2008.07.25. 16:12:22

"26 éves vagyok, persze, hogy változhatok. Lehet, hogy tíz év múlva bevállalok majd egy gyereket"

Csak ez nem így működik. Építkezést, autóvásálást lehet "ütemezni", de harminc fölött a nőknél egyre hangosabban ketyeg a biológiai óra.

És nem, az orvostudomány nem hozza meg a gyógyírt mindenre. Sokmindent lehet, amit mondjuk még 10 évvel ez előtt sem lehetett, de nincs varázspálca az orvosok kezében sem.

bogi82 2008.07.25. 16:17:34

Kedves KRi,

a férjem minden szempontból férfi :-)), megnyugtatlak. És ha már itt tartunk: a nagyon kevés magyar vadászpilóta egyike (úristen, most lehet, hogy beazonosítható lettem...)

bogi82 2008.07.25. 16:18:41

Hopp, eltűnt a komment, amire válaszoltam... KRi, te voltál?

QM 2008.07.25. 16:18:53

KRi
Nem felejtette el, Peking utánra volt tevezve az esküvője és a család (7 éve éltek már együtt a leányzóval).

KRi · http://etika.blog.hu 2008.07.25. 16:19:40

Bocsi Bogi le is vettem a kommentem lassabban frissült mint ahogy írtál.

Egyébként van még két cikkem a témáról, lásd lejjebb a blogban

etika.blog.hu/2008/05/13/a_csaladi_skizofrenia

etika.blog.hu/2008/04/23/ferfi_es_no_alapveto_biologiai_programja_mi_is

bogi82 2008.07.25. 16:20:24

Kedves scsaba1,

ne haragudj, de nem vagy kifejezetten utodate a női biológia és az orvostudomány vonatkozásában :-)) Harminc és harmincöt között napjainkban már lazán lehet gyermeket vállalni; ez úgy 100 évvel ezelőtt lehetett probléma, nem ma.

bogi82 2008.07.25. 16:21:59

Az utodate helyett természetesen uptodate olvasandó...

KRi · http://etika.blog.hu 2008.07.25. 16:23:23

Bogi egy táblázat azonban kemény, hogy nem mindegy a kor:

A Down-kór kockázata az anyai életkor szerint (nemzetközi adatok)
Anya életkora Down-kór rizikója Anya életkora Down-kór rizikója Anya életkora Down-kór rizikója
25 év alatt 1:1500 33 1:570 42 1:65
25 1:1350 34 1:470 43 1:50
26 1:1300 35 1:380 44 1:35
27 1:1200 36 1:310 45 1:30
28 1:1100 37 1:240 46 1:20
29 1:1000 38 1:190 47 1:15
30 1:910 39 1:150 48 1:11
31 1:800 40 1:110 49 1:8
32 1:680 41 1:85 50 1:6

bogi82 2008.07.25. 16:25:15

Kedves KRi,

táblázatot nem tudok prezentálni, de az is tudományos tény, hogy a születendő gyermek IQ-ja (és EQ-ja is) az anya életkorával egyenes arányban növekszik az anya 40. életévéig.

Natessék :-)

Huszárvégjáték (törölt) 2008.07.25. 16:26:27

Bogikám drágám, tiszteletben tartom az álláspontod.
Ezzel együtt, a saját gyermek felfoghatatlan csoda és teljesen megváltoztatja / bearanyozza stb az ember életét. Korábban mindig kínosan feszengtem, mikor kisgyerekes barátaim hirtelen meghülyültek, de amióta apa lettem, énis beálltam debilnek :-)
Szóval ha nem jön ösztönből, hogy 'de jó lenne a kislányomat biciklizni tanítani' pl, akkor kár is beszélni róla. Én 31 évesen éreztem úgy, hogy nagyon nagyon akarok gyereket. 33 évesen lettem apa. És azóta úgy érzem, hogy életem első 33 éve üres és értelmetlen buborék volt.

Ezzel együtt, gyengébb pillanataimban (3 havonta) elkap a vágy, hogy pl csocsózzak a haverokkal. Ezért érzem azt, hogy a postoló kolléga lelki tesóm. De tudod mit? A maradék időben nem is hiányzik a mulatás. Én imádom a munkámat, de 17.00-kor hazacsűrök mindig, hacsak nincs valami nagy gáz, és ha kell, éjszaka folytatom. Mert az estém a kislányomé (és a feleségemé).

Gratulálok a versenyképes szakmádhoz, karriertudatodhoz, stb. Ezzel együtt sajnállak.

bogi82 2008.07.25. 16:26:49

Na mindenkinek köszönöm a lehetőséget; megyek, mert randim van a férjemmel :-))

Sziasztok, és kellemes hétvégét mindenkinek!

TC 2008.07.25. 16:27:40

Sziasztok
Kri, tetszik a stílusod, most találtam a blogot, de olvastam az archivumot is :)
Az érzés hasonló, szintén pici babával, már nekem már lassan 2 éves lesz
bogi
én is így voltam ezzel, a baba becsúszott és amikor megszületett és azóta is naponta eszembe jut, hogy nem értem, miért vártam eddig és miért nem akartam eddig babát

bogi82 2008.07.25. 16:28:17

Kedves Huszárvégjáték,

akkor még egy mondat: kölcsönösen sajnáljuk akkor egymást, mert meggyőzni nem tudjuk :-)))

Lui_78 2008.07.25. 16:28:19

Bogi,

Előbb-utóbb az ember rájön, hogy jobb adni mint kapni. Legalábbis akinek icipici esze van. Te is rá fogsz jönni erre, és gyereket akarsz majd. Magam példájából tudom ezt. Azt pedig, hogy hétfőn még nem érzem azt, hogy készen volnék a gyermekáldásra, de pénteken viszont már igen, ezt felejtsd el. Majd felnősz a feladathoz, ha útban van a gyerek:)

Aztán már nincs egyes szám első személy, csak többes szám első. És ez így van jól, ennek van értelme. Átadni a gyereknek mindent amit tudsz.

:)

TC 2008.07.25. 16:30:45

Egy gyerek nem szellemi leépüléssel jár. Egy gyerek az teljes és egészséges érzelmi fejlődéshez vezet. A világon semmi nem hasonlítható ahhoz, ahogy a gyereked iránt érzel. Én sem hittem el, házasság és gyerek-ellenes független jó karrierrel rendelkező nő voltam. A karrier megmaradt, de a gyerek egy olyan pluszt adott amit semmi nem helyettesít. Nem tudod miről maradsz le ha ezt megtagadod magadtól.

TC 2008.07.25. 16:33:12

Tény, hogy a gyerek megváltoztatja az életet (kevesebb buli és szex) :) de nem kérdés hogy megéri-e. A végén meg már te magad sem tudod, hogy a gyerek miatt nem mész bulizni, vagy amúgy is öreg vagy már hozzá és inkább otthon maradsz, mert jó ez így :) Öregszünk

Veder1 2008.07.25. 16:42:33

Remek írás, átérzem 30 vagyok, bár nekem nincs gyerekem. A haveri társaságban se soknak, de így is nehéz lebeszélni egy-egy sörözést. Azért próbáljuk tartani a frontot. Később nem tudom mi lesz...

sammy 2008.07.25. 16:44:50

"És ha már itt tartunk: a nagyon kevés magyar vadászpilóta egyike"

Szia Bogi, szerintem én ismerlek :)))))))))

misc · http://misc.blog.hu 2008.07.25. 16:48:06

jó a stílusod, élvezetes olvasni. és igazad is van.

KiSPrET 2008.07.25. 16:48:47

Hali,

Lefagytam. Vazzeg, olyan szinten lefagytam.
Tehát fel kell világosítanom itt vkit a témában.
AZ ÉLET FŐ ÉRTELME A BIOLÓGIAI ÖNREPRODUKCIÓ.
Hát bocs, de ez bennünk van. Sorry, ha ezzel sértek valakit, de ez van. Asszed csak azért gerjetsz nőként egy palira, mert helyes vagy sármos vagy udavarias? Fenét! Az alfahímet keresed. Az egy dolog, hogy a társadalomból adódóan beszélsz és kompromisszumot kötsz.
Jójó, legyen a válasz az, hogy jó a szex, és gondolkodásunkból adódóan természetes is a mai ember számára, hogy persze akkor is szexelünk, ha nem akarunk gyereket - de bocsi, tetszik nem tetszik ugyanúgy vagyunk ezzel is, mint az érzelmeinkkel. Gerjedsz és gondolkodsz.
Az érzelmeit a legerősebb ember sem tudja irányítani.
Voltál már szerelmes? Érzed azt a lüktetést, amikor ránézel és jó? Magyarázd meg magadnak, hogy NE. Nem tudod, elmondhatod ezerszer, és akkor se érted. És ugyanígy van ez mindennel, amit a természet teremtett.

Az egy dolog, hogy a társadalom azt teremtette, hogy a testeddel te rendelkezhetsz. Vagyis részben pl nem ölheted meg magad.

Ja, és még valami bogesz, valamit rosszul figyelhettél meg, mert az ember nem azért csinál gyereket, mert nem képes értelmes vagy teljes életet élni. Nem tudom honnan vontad le ezt a következtetést, de amíg nem élted át, és nem érezted ne beszélj róla, ne ajánld senkinek és ne beszélj le róla senkit.

Az viszont már inkább lehetséges hogy nem vagy képes te a teljes életeden belül megteremteni egy másik életnek ugyanezt.

Bocsi Kri, hogy offoltam, de ezt én így nem tudtam szó nélkül hagyni.

üdv,
kp

scsaba1 2008.07.25. 16:53:12

Te viszont matematikából nem vagy "uptodate". :D

Azt modtad 26 éves vagy. 26+10=36. Az pedig valahogy már éppen nem esik bele a 30-35 éves kategóriába, amikor lazán...

Másrészt 30-32 éves kor felett (mer' ugye ez egyénfüggő, mer' nincs két egyforma felfázás vagy petefészekgyulladás)) már romlanak az esélyek. A te esélyeid is, és a gyermek esélyei is. Tudom, furcsa ezt egy hímneműtől hallani... :)

"Kedves KRi,

táblázatot nem tudok prezentálni, de az is tudományos tény, hogy a születendő gyermek IQ-ja (és EQ-ja is) az anya életkorával egyenes arányban növekszik az anya 40. életévéig.

Natessék :-)"

Pedig valamilyen tudományosan megalapozott számsor nélkül (nem "angol tudósok bebizonyították") ez csak "nőimagazinos-joyos-cosmopolitanos" okoskodás.
Vitában ilyet bedobni, khm.. Túl nagy támadási felület... :)

Huszárvégjáték (törölt) 2008.07.25. 18:01:57

Bogikám, édesem, a francos nyavalya akar meggyőzni téged!
Egyszerűen csak sajnállak, mert - ha komolyan írtad, amit írtál (nem tudom kizárni, hogy csak provokálsz, annyira torz a nézőpontod) -, akkor kimaradsz valami olyanból, amit szerintem bánhatsz. Pszichológust javaslok, de teljesen komolyan. Teljesen paff vagyok, azt hittem, hogy ilyen csak a lánregényekben van. Mondjuk ott a végére megtalálják az igazit, és 12 gyerekük lesz. Beszarok.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2008.07.25. 22:25:58

Gyerekek, azt kell mondanom, hogy nem egyedi a Bogi álláspontja. Én négy évet tanítottam egy olyan tantestületben, ahol 64 nő volt és 5 pasi.

Még mielőtt irigykedni kezdenétek: az egyik nő a feleségem volt :-)

Szóval a hatvanakárhány csajból úgy 40 volt harminc alatt, közülük vagy húszan voltak hajadonok (gyerek nélkül), és legalább tízen ezt vallották (nagyjából), mint a Bogi itt fentebb. A különség "csak" annyi volt, hogy álmaik között egy jólfizető állás szerepelt elsődleges prioritásként, ami (ha jól értettem) Boginak már megvan. És a bőrük borsózott a gyerek gondolatától is.

Mondjuk pedagógus létükre egyfelől ez furcsa volt, másfelől meg érthető :-)))

bogi82 2008.07.25. 22:48:45

Kedves scsaba1!

Jó, hogy szóltak: nézzek be ide, mert távozásom után kaptam egy-két fricskát tőled. A többiekkel most nem foglalkozom, úgysem tuudunk egymásnak újat mondani. Neked viszont igen.

Biztos penge vagy angolból is, úgyhogy az anya életkora és a születendő gyermek IQ-ja közötti korelációról többek között itt olvashatsz:

www.jstor.org/pss/2095268

meg itt:

www.springerlink.com/content/6x55m60826l61660/

meg itt:

www.springerlink.com/content/6x55m60826l61660/

meg itt:

clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00361829?recr=open&cond=adoption&rank=4


Nem az a Cosmopolitan, ugye? Vagy Joy? Biztos tudod, amilyen művelt vagy, de a többiek kedvéért azért elmondom, hogy pl. a NICHD az USA egyik legelismertebb gyermek-egészségügyi intézete.

www.nichd.nih.gov/publications/

Böngésszed, kedves scsabi1, mielőtt osztanád az észt és poénkodnál olyan dolgokon, amikhez meglehetősen keveset értesz.

Csocsi mégegyszer!

Puszi mindenkinek! És scsaba1, ne szomorkodj és ne szégyenkezz, hiszen senki nem érthet mindenhez... Csak az arcból néha nem árt visszavenni.

RRichy 2008.07.28. 23:12:21

Hát gyerekek...

Ez hihetetlen! Én még az elején kommenteltem a cikket, is kifejeztem elismerésemet és együttérésemet.

Egy nap múlva visszatérek és mit látok!?!? Még ezen a témán is vitatkozni tudtok!!!

Nekem megvan mindenem. Vállakozás, asszony, kocsi, és gyerek is.

Csak egy dolgot akarok közölni azokkal akik a gyerek "ellen" agitának.

Amikor a kisfiam (2éves) magához ölel, megszorít és azt mondja "Szeretem apát!", akkor abban a pillanatban megérzem hogy nem számít semmi más!
Kit érdekel ezután hogy 4 karika ott van a kocsi elején? Kit érdekel ezután a cavalli ruha? Hol öröm ehhez képest egy jó buli a haverokkal? Hol érték egy szép festmény a falon? Sehol... Minden eltörpül ott és akkor! A gyerek a legfontosabb!

És én erre azt olvasom egy nőtől: "Nem vállalok gyereket". Mikor a nő tényleg úgy lett kitalálva hogy erre való!!! A férfi meg a család megvédésére és fenntartására. Vagy lehet hogy a nő arra való hogy "csipogjon" a baráznőivel az új smikekről, vagy hogy milyen klassz volt az erobik?
Lehet hogy valaki így él, de azt nem lehet nőnek nevezni.

És egy dolog biztos, mindenkinek lesz egy pillanat amikor gyereket szeretne! De előfordul hogy akkor már késő lesz. Minden fiatal szülőnek kitartást, türelmet kívánok, mert ez is kell a gyerekhez. De egy vallami biztos, semmi más nem éri meg ennyire!

süti beállítások módosítása