HTML

Erkölcs? Etika? Érték?

Hiszem, hogy vannak törvényeken felüli emberi értékek, amik kell, hogy vezéreljék a mindennapjainkat. Nincs rá jó szó, hívhatjuk etikának, erkölcsnek, értékeknek. Sajnos azonban embertársaink nagy része a sas magasságáról igyekszik tenni erre. Legyen itt pellengérre állítva minden olyan dolog, ami bosszant engem, és a környezetem, és kapjon tiszteletet az, ami motivál és példát mutat.

Friss topikok

Linkblog

2007. július 28. Avagy a játszótéri csaptakarítás projekt - Mindennapi jó cselekedetünket add meg nekünk ma

2008.07.30. 11:33 KRi

Új, gyakrabban jelentkező példamutató részekkel jelentkezem. Én nem tudok elmenni a javítandó dolgok mellett, a munkám is ez a munkhelyem, génből fakad. Úgyhogy mostantól majdnem minden nap igyekszem feltenni olyan dolgokat, amik más számára is példák lehetnek, és ezzel szeretnék mindenkit buzdítani, hogy tegyen jót. Ha valakinek van hasonló sztorija várom szeretettel, legyen ez a felülete mindenkinek, aki jót tesz a környezetével.

No most szombaton voltam a Rákos-patak Ilosvai-Selymes péter utcánál lévő játszótérnél. Habár először láttam, mindjárt kedvenc is lett, mivel minden gyerkőc korosztálynak van érdekes. Van rendesen paddal körbekerített homokozó, így mikor a gyermek játszik mellé tudsz ülni, de a homok se lepi el az egész játszóteret. Van 3 csúszda, van egészen kisbabáknak is akik éppen tudnak menni, ez nagyon jó mert nem kell fogni, felmászik lecsúszik ergó önkiszolgáló.

Egy gondolat erejéig megjegyezném, hogy száradjon le a keze annak a mocskosszemétrohadtgecinek, aki ellpota a kerítést a játszótérről. Majd ha saját sírkövét lopják el a temetőből az hasonlóan mulatságos lesz.

No de van működő csap! Ez nagy szó mert ezt szokták először tönkretenni, lezúzni, szétbarmolni, szétbaszni, és összecseszni. Okos szerzet. Felül gomb van megnyomod jön a víz, de csak rövid ideig, így nem pazarolja a vizet. Két nyílása van. Normál esetben lefelé folyik, de ha alul befogod ivókút lesz. No és mit csinál egy gyerek egy ivókúttal. Hát bekapja, rosszabb esetben lejt vele egy nyelves csókot. No és ezt nem bírtam nézni. Nem a nyelvest, hanem a kút higiéniai állapotát. Hát kérem a vízkő, olaj, moha, moszat, és páfrány (no jó ez mégse volt :). Jól szitált szűlők pedig csak hordták oda a gyerkőcöket, -Ne fogd meg- Ne érj hozzá- Vigyázz a ruhádra bogárkám - jelszavakkal, de hát az a gordiusi csomó senkinek nem jutott eszébe, hogy mi lenne, ha letakarítaná. Mert hát ugya az nem az ő dolga. 

Mert ugye ebben az országban két dolgot mindenki tud:
Azt, hogy mi nem a dolga, és azt, hogy mi a másik dolga.

De azt, hoyg mi a saját dolga (ki is mondva) azt nem!

Persze míg tüsténkettem, megjelentek szülők a gyerkőcökkel, hogy akkor most innának, én meg mondtam, most vársz míg bácsi baktériumot öl :) De a legkeményebb egy tőlem 2 méterre hasát süttető apuka volt, aki megkérdezte:

-Ezt most ilyen társadalmi munkában végzi maga

-Hát nem. Ezt szigorúan saját indíttatásból, nekem nem kell senki, aki megmondja mit tehetek a közért, nekem ez nem tetszett, ergó kijavítom. Legyen ez másnak is példa. És ha már beszélgetünk jöjjön segíteni és nyomja a gombot, mert nem tudok egyszerre vizet csiholni és alul lögybölni.

Jött és segített. Nem mert ellent mondani, de lehet hogy nem is akart. Szóval én 95%-os munkámmal, és az ő 5%-os nyomásával, olyan 80%-osra felhúztuk a csap állagát.

No kérem ha valaki hasolókat tesz welcome. Kurva jó érzés utána, hogy tettem valamit másért is, úgy hogy senki nem kötelezett rá. Jó rágondolni, kicsit büszkeség is.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etika.blog.hu/api/trackback/id/tr90592485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2008.07.31. 07:04:27

Magas labda, lecsapom;
ilyen élet után ne csodálkozz, hogy eltaposnak.

Pay it forward a film címe

_Toto_ 2008.07.31. 13:41:14

Lapozd fel a gúny és irónia szavakat a szótárban. :)))

TC 2008.07.31. 14:47:14

Ez tök jó, ha van valami, amin tudsz javítani a környezetedben. De a konkrét példánál maradva az én lakóhelyem kb 2km-es körzetében először egy kurva játszóteret kéne építenem ahhoz minden zugehörrel, hogy legyen mit tisztítani-javítani... Hát így...

TC 2008.07.31. 14:48:56

De mondjuk már azzal is előrébb lennék, ha egy holdfényes éjszakán suttyomban két vödör fehérfesték segítségével zebrákat varázsolnék mert az egész nyamvadt településen 1 azaz egy darab van. Ja, és nem tanyán élek ám, hanem "városban" Budapest környékén. Tovább is van, mondjam még???

_Toto_ 2008.08.03. 01:13:31

Szerintem olyat kellene, hogy minden vasárnap békésen felakasztunk egy politikust.
Ennél nagyobb hasznot hajtó cselekedetet ember nem tudna elképzelni a mai Magyarországon.

2008.08.04. 09:11:16

TC:
Jól mehet neked, hiszen egy zebra felfestése 1 millió forintba kerül, legalábbis Demszky szerint ;)

Motoros 2008.09.10. 23:55:48

Na mivan, ez az új, gyakrabban jelentkező példamutató rész?
A következetlenség is a génjeidből fakad? :)

_Toto_ 2008.09.16. 19:55:46

Na legyünk pozitívak is: a héten összehoztam két haveromat (mármint egy faszit meg egy csajt) mind2-en egyedül voltak, szakítások/csalódások után stb, oszt addig mesterkedtem tudatosan amíg jól összejöttek, most öröm e bódottág van náluk meg szerelem.

Coolaba 2008.09.30. 18:19:05

Ez mekkora bullshit...
süti beállítások módosítása