HTML

Erkölcs? Etika? Érték?

Hiszem, hogy vannak törvényeken felüli emberi értékek, amik kell, hogy vezéreljék a mindennapjainkat. Nincs rá jó szó, hívhatjuk etikának, erkölcsnek, értékeknek. Sajnos azonban embertársaink nagy része a sas magasságáról igyekszik tenni erre. Legyen itt pellengérre állítva minden olyan dolog, ami bosszant engem, és a környezetem, és kapjon tiszteletet az, ami motivál és példát mutat.

Friss topikok

Linkblog

Eddig semmi

2009.08.19. 22:42 KRi

No kérem , ugye legutóbb ott hagytuk abba, hogy visszajön-e a zs, avagy sem. Megnyugtatok mindenkit továbbra se kell senkinek pénzt adni az utcán :). Aznap nem csörgött, én este csörögtem, kicsörgött, de nem vette fel, azóta kb 3x rácsörögtem, de nem vette fel. Mi a tanulság?

Hát az, hogy egy hétig egy mobil sem bírja feltöltés nélkül ergó, tudja ki vagyok és azt is hogy miért telefonálok, tehát ezért nem veszi fel. Egyéb konzekvenciákat mindenki levonhatja maga.

Tudom a nevét: Kovács Bernadett

Személyleírás: vékony kb 170 centi, barna hajú kicsit összvissza álló fogú, értelmes szöveggel (a betanult szöveget fent leírtam), ha valaki látja, akkor üdvözlöm :)

Tudom a telefonszámát: 0630.....

Nálam az adókártyája, annak is tudom a számát.

És nálam a pénztárcája.

És az egészet vette az Erste bank kamerája....

Ez a részéről looserság, ha én olyan lennék akkor ezek alapján meg tudnám találni, de nem vagyok olyan. Annyit már nem ér. A "Das Experiment" megvolt. Mint ahogy a csövesekkel is. Ezt kifejtem még, de röviden: 3x adtam nekik munkát és háromszor tisztességesen elvégezték. No akkor kiben bízol egy szakadt, de megborotválkozott csövesben, vagy egy filigrán síró kislányban. Na ugye :)

Rájöttem, hogy balek sem vagyok, mert balek az, aki nem tanul a hibáiból és az is balek, aki egyetlen eset miatt életre szóló tanulságokat von le. Aki egy félresikerült kapcsolat után haragszik az egész másik nemre és "minden férfi disznó" és "minden nő szemét" mondatokat kántál.  Ez rossz következtetés nem is beszélve, hogy ehhez a következtetéshez jár egy boldogtalanság mindhalálig, vagy esetleg egy boldog buzivá és vagy leszbivé válás, de az más téma.

Itt nem azt hibáztam, hogy adtam. Á nem. Adni jó. A hibát ott követtem el, hogy nem szedtem be aránytalan zálogot érte. Mert akinek fontos és tényleg fontos az a zs, az megérti, hogy idegennek nem adunk csak úgy, az felfogja, hogy bizalmat csak bizalomért lehet venni, és ha ő hajlandó kockáztatni akkor más is mer. És itt máris levehettem volna a valóságot. Hogy nem véletlen egy bank előtt sírt... De lehet, hogy a valóság extrém, ki tudja mi lett vele azóta, lehet, hogy nem tudja felvenni, lehet, hogy szégyelli, hogy ő vissza akarta, de nem tudja, mert nincs pénze, mert a telefonját is elvette valaki, és még lehet cifrázni. Anyámtól szerintem egy dolgot tanultam és azt jól. Az élet hosszútávon igazságos. Kicsit hagyok időt, hogy hasson ez a mondta. Az élet hosszútávon igazságos..... Gondoljátok végig az életekben, az elszenvedett sérelmeket, és azokat amikor x idő múlva a károkozóról hírt hallottál, hogy a Döbrögi végül 3x verte le rajta, vagy ugyanígy ismertél egy jó embert, akinek sokáig hányattatott volt a sorsa, és a végén csak jött egy hír, hogy elnyerte a méltó jutalmát, nekem ez olyan, de olyan sokszor bejöt már életemen. Mert a jóság és az igyekezet nem vész el csak átalakul. Lehet, hogy nem ezen a Földön, ha más nem, kinek hite szerint a másvilágon, egy újjászületésben, vagy előbb utóbb a nirvánában. És máris eljutottunk oda, hogy mi veszett el az emberekben. A hit, a remény, miközben mások ezek megmaradt csiráit használják ki gátlástalanul. Az ilyen llferro-k, a Brokernet-ek, a biomatracosok, a forever living és társai. Komplett iparágak épültek erre, és hordák élnek ebből... Mert ugye a mai ember egy az egyben állítja szembe (én is) az adok kapokot, kétezer év után újra eljött a szemet szemért fogat fogért, jóságért jóság elv, csak mint látszik rövid távon mérlegesdivel ez nem működik, és mindenki, aki ennél többet igér, gyorsan és aránytalanul az máris marhán kecsegtető lesz.

De egy életet nem lehet rövid távon tervezni, holnap is kell tükörbe nézni és holnapután is késznek kell lenni fogadni a jót és késznek kell lenni adni is. 2 éves fiam is ismeri már a bocsánat fogalmát, nekimegy az ajtófélfának hancúrozás közben akkor mondja, hogy bocsánat, mert ha neki fájt akkor úgy gondolja (helyesen), hogy a másik félnek is, akkor is ha nekem jött nekem, akkor is ha a macskának, vagy az ajtófélfának. Mert ha azt mondja bocsánat azzal rosszat nem tehet, és ha tényleg fájdalmat okozott ezzel a kis  szóval viszont azonnal jóvá teheti. Én nem haragszom, egyéb tanulságokat pedig vonja le mindenki saját maga, a saját élete alapján.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://etika.blog.hu/api/trackback/id/tr861324423

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_Toto_ 2009.08.23. 23:28:44

Elolvastam a felét, kimentem parkolójegyet venni (200 Ft fél óra, anyjukba!) és közben pontosan ugyan erre a tanulságra jutottam.
Fején találtad a szöget. A segítőkészséggel visszaélés a legdurvább ebben az egész történetben.
Akkor is ha nem tudatosan csinálta. Mittudom én, pölö be volt rúgva vagy cuccozva a csaj, aztán másnap már szégyellte hogy pénzt fogadott el, esetleg nem tudja megadni és azt szégyelli, és a "helló bocs de most nem megy" helyett fel sem veszi a telefont.
Akkor is a jószándékkal, segíteni akarással élt vissza, és valóban többek közt ezért egyre undorítóbb a mai társadalom. Az emberi érzések leszarásáért, mellőzéséért, lealázásáért, a közönyössé válásáért. Ezért tartunk itt, ahol.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.11. 13:13:03

"Az ilyen llferro-k, a Brokernet-ek, a biomatracosok, a forever living és társai."

A Brokernetet egy lapon említeni a többivel igen nagy tudatlanságra vall...

KRi · http://etika.blog.hu 2010.02.11. 14:10:17

Erröl majd beszélgessünk pár év múlva :) annyi bizonyos hogy a felvevő és kiszolgáló réteg azonos. Ne legyen úgy ahogy mondtam. Legyen Neked igazad.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.12. 09:08:48

@KRi: A Brokernet 10 éve működik, piacvezető a maga területén, és nem csinál mást, mint hogy nagy cégek (bankok, biztosítók) termékeit KÖZVETÍTI, és az általuk fizetett jutalékból él, tehát hozzá közvetlenül nem kerül egy fillér se az ügyfelek pénzéből. A személyes pénzügyi tanácsadás egy olyan terület, ami nyugaton már évtizedek óta megszokott és megbecsült. Szóval erős csúsztatás effektive csalók és szélhámosok mellé besorolni.

KRi · http://etika.blog.hu 2010.02.12. 10:01:13

@KRi: Kedves Fedor nem tudom ki vagy de örülök, hogy itt vagy. Elérhető szerinted az az állapot, hogy ne jussunk el az anyázásig még mielőtt bemelegednénk, és a magyar internettől nem megszokott módon, annyiban hagyjuk, hogy kifejthetted te is a véleményed és én is. De nem muszáj meggyőznünk egymást az ellenkezőjéről, és attól, mert te így gondolod, én meg úgy, attól békében élhessünk egymás mellett, a véleménnyilvánítás szabadságának örülve mind a két oldalról.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.02.12. 14:47:13

@KRi: Ha ismernél, tudnád, hogy nem kenyerem az anyázás :-) Viszont erről a témáról a jelek szerint több ismeretem van, mint neked. Ennyi.

KRi · http://etika.blog.hu 2010.02.12. 16:37:14

@Fedor: esetleg akkor abban kiegyezhetünk, hogy nem több vagy kevesebb hanem csak pusztán más ismeretünk van róla?
süti beállítások módosítása